חפץ: "יאיר הביא לביטול הסכם התאגיד והממשלה הייתה במשבר"

נמשכות העדויות בתביעת הדיבה של נתניהו נגד אולמרט, שכינה אותם "חולי נפש": ניר חפץ סיפר על תקרית מ-2017 שנגעה להסכם על התאגיד: "הדלת נפתחה בסערה, יאיר פתח בשצף דיבור. הוא הטיח בנו שכולנו אשמים. למחרת נתניהו פירק את ההסכם והממשלה הייתה במשבר הכי גדול שלה"

זמן צפייה: 05:15

בבית משפט השלום בתל אביב העידו היום (ראשון) ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר, בתביעת הדיבה שהגישו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שטען כי בני המשפחה לוקים בנפשם. ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים, נקרא גם הוא להעיד בתיק, וסיפר על תקרית חריגה לה היה עד.

"נקראתי להגיע לבלפור וישבנו בחדר", העיד חפץ, "משמאלי ישב נתן אשל. לידו ישב שלמה פילבר ולידו יואב הורביץ. ניהלנו שיחה על הסכם שנחתם בין כל ראשי הקואליציה על איזושהי פשרה בין נתניהו לכחלון לחולל את התאגיד החדש. מי שהיו האדריכלים של ההסכם היו פילבר והורביץ. לפתע נפתחה הדלת בסערה ויאיר נתניהו נכנס ופתח בשצף דיבור שאי אפשר היה להכניס מילה.

"הוא הטיח בנו שכולנו אשמים שנחתם הסכם, 'יועצי אחיתופל'. אמר שבבחירות 2015 הליכוד ניצח בזכותו, למרות עצות אחיתופל", הוסיף חפץ, "ואז ירד על ארבע, שרבב את לשונו ואמר לאבא שלו 'תמשיך ללקק לכחלון'". בשלב הזה, מספר חפץ, עשה נתניהו הבן תנועה מגונה ואמר לאביו דבר מה בנוגע לכחלון. "פילבר אמר שהוא לא ייתן לילד הזה להרוס את המדינה ופשוט קם והלך", העיד חפץ, "בטוח שפילבר עכשיו יגיד שהוא לא זוכר או יכחיש. למחרת נתניהו פירק את ההסכם והממשלה הייתה במשבר הכי גדול שלה".

ניר חפץ
ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר העיד ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד, שהיה היועץ לענייני ביטחון לאומי של נתניהו כשהיה ראש הממשלה, ואמר על שרה נתניהו כי "היא מתקדמת אליך בצורה מאיימת כאילו רוצה להסתער עליך". ארד הוסיף: "ראיתי התנהגויות מוזרות שלה. היא יושבת בטיסה, אתה רוכן לידה, פתאום משתנה הקול, ואתה רואה את הדבר הזה ובתוך תוכה אתה חושב אישה מסכנה. פעם אחת היא רצתה להסתער עליי, יש הרבה אנשים, היא מסתכלת עליך ופתאום העיניים ננעלות. אני לא רוצה לפרט, לומר מה ראיתי ושמעתי, אבל אני רוצה להגיד שיובן, שהדברים האלה גבו את מחירם מהמדינה".

"בהתחלה היתה הערכה כלפי נתניהו, אבל אחר כך גם כלפי האיש, בגלל הטרגדיות שעברו עליו, בגלל הטרגדיות שיש לו בבית, גם בגלל שתקפו אותו לעיתים באופן מוגזם, על דברים שלא תקפו את קודמיו, וזה היה לא הוגן. עד היום יש לי בליבי עליו על מה שעשה לי, אבל מה שעשה לי עשה גם לאחרים, גם לבתו התנכר. ושאלתי את עצמי למה, כמו ששאלתי את עצמי למה הוא עושה את זה לי. אבל הדבר הזה לא מעלה ולא מוריד מהעבודה שכאשר הוזמנתי לבוא להעיד פה על פרופיל (של ההתנהגות) אני נותן את העדות בלי שמה שיש בליבי ישפיע".

בנימין נתניהו עם עוזי ארד (משמאל)
בנימין נתניהו עם עוזי ארד (משמאל) | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

קודם לכן, העיד ראש האופוזציה נתניהו והשיב לטענה של אולמרט: "הפרסומים האלה שקר וכזב וגרועים מזה. אין פה את המצב הרגיל שאנחנו מכירים מהפוליטיקה. זה פאסון דה פרלה. אני לא מכיר דבר כזה בין מנהיגים בעולם. הדבר לא נאמר כהבעת דעה או כהכפשה. נאמר כקביעת עובדה קלינית. נאמר על ידי ראש ממשלה לשעבר כאילו הוא ממתיק סוד, כאילו הוא משתף את הציבור".

"יש קונוטציה כאילו יש לו עובדה מוגמרת", הוסיף נתניהו, "הוא קובע שאנחנו סובלים ממחלת נפש. הוא מתעקש שלא מדובר בהבעת דעה ובגלל זה החלטנו לתבוע. זה נאמר כמטרה ברורה לפגוע בבחירות. נועד להכפיש ציבור שלם של פגועי נפש. זה כמובן לא נכון מה שנאמר עליי ועל משפחתי - אין לי שום היסטוריה פסיכיאטרית".

.נתניהו עם רעייתו שרה
נתניהו עם רעייתו שרה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עו"ד אמיר טיטונוביץ, פרקליטו של אולמרט, שאל האם ד"ר ברקוביץ', רופאם האישי של בני משפחת נתניהו, נקרא לבית כאשר שרה נתניהו נתקפה בהתקפים בלתי נשלטים, ונתניהו אמר כי הוא מתנגד לשאלה. עו"ד טיטונוביץ תיקן ל"התקפים נשלטים", ונתניהו ענה: "לא זוכר. לפעמים יש מצבי לחץ של אנשים בכל משפחה ומתייעצים עם חברים".

בשלב זה התפרצה שרה נתניהו ושאלה את השופט: "הייתי הרבה פעמים מול שופטים. ככה זה הולך?". עו"ד טיטונוביץ שאל האם ד"ר ברקוביץ נתן לה תרופה פסיכיאטרית, ונתניהו ענה כי הוא לא מכיר מקרה אחד בו הוא נתן לה תרופה. "כל כך הרבה דברים נכתבו עליי", אמר נתניהו, "כל כך הרבה דברי הבל שאני לא יכול להתייחס לכל פרסום". לאחר מכן הושמעה באולם הקלטת ה-"פ-ס-י-כ-ו-ל-ו-ג-י-ת" שפורסמה בה לכאורה צועקת שרה נתניהו, וטענה: "זו קלטת שבושלה ושודרה. זה לא הקול שלי. נעשו מניפולציות בעריכה".