בלי תמונה על הקיר: הנקמה של המשטרה בקצין שחשף שחיתות

תמונתו של תת ניצב גיא ניר, שכיהן כראש חטיבת המודיעין בארגון, הוסרה מקיר המפקדים במטה הארצי, זאת לאחר שהעז לצאת נגד המערכת ותמך בקצינה שהתלוננה על המטרדה מינית מצד מפקד להב 433 והמשטרה לא הצליחה להביא לפיטוריו. "מעשה מקומם שעומדים מאחוריו אינטרסים זרים", אמר ניר

קיר המפקדים במטה הארצי של המשטרה

תמונתו של תת ניצב גיא ניר, שהיה ראש חטיבת המודיעין במשטרה, הוסרה מקיר המפקדים, כך נודע היום (רביעי) לחדשות 13. ניר כיהן ראש חטיבת המודיעין בין השנים 2016-2013, העז לצאת נגד המערכת, חשף שחיתות בה ואף תמך בקצינה צ' שהתלוננה על הטרדה מינית מצד מפקד להב 433 דאז, ניצב רוני ריטמן.

תת ניצב גיא ניר
תת ניצב גיא ניר

בעקבות הדברים, נאלץ תנ"צ ניר לצאת לחופשה כפויה של חמש שנים, כשבמקביל במשטרה ניסו להביא לפיטוריו. בסופו של דבר, תנ"צ ניר יצא לפנסיה רגילה. אלא שהנקמה המשטרתית בניר לא הפסיקה, ובניגוד לנהלים הרגילים בחטיבת המודיעין, תמונתו של ניר הוסרה מקיר החטיבה במטה הארצי.

קיר המפקדים במטה הארצי של המשטרה
קיר המפקדים במטה הארצי של המשטרה

בנוסף לכך, פרויקט שהחל בתקופתו של ניר, שכלל עיצוב סמל היחידה לאלפי השוטרים שקשורים לחטיבת המודיעין בוטל, למרות הכסף הרב ששולם עליו. "זאת פשוט נקמה באיש", אמרו גורמים המעורים בסיפור "ממתי המשטרה פרטית ועובדת לפי גחמות של אנשים ודווקא תמונותיהם של ניצבים שפוטרו מהמשטרה או הופרשו בגלל מעשים פלילים כן תלויות על הקירות?".

סמל היחידה שפותח בתקופתו של ניר
סמל היחידה שפותח בתקופתו של ניר ובוטל

לאחר שתנ"צ ניר שמע על כך, הוא שלח מכתב באמצעות בא כוחו וביקש לדעת מי הנחה להסיר את תמונתו. "מדובר במעשה מקומם אשר עומדים מאחוריו מניעים זרים מצד בעלי אינטרסים", כתבה עורכת הדין רונית זמר כהן, המייצגת את תנ"צ ניר.