צעיר נהרג בתאונת אופנוע, בני משפחתו תקפו מאבטחים בביה"ח בנהריה

עשרות בני משפחה שהתבשרו על מות יקירם, רוכב אופנוע בן 28 מאבו סנאן, ניסו להתפרץ בכוח לחדר הטראומה של המרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך שהם מכים אנשי אבטחה ואחרים שנקרו בדרכם. המאבטחים השתמשו בגז פלפל והוציאו אותם מהמיון. מחר: שביתה בבתי חולים ברחבי הארץ במחאה על אלימות נגד צוותים רפואיים, עצרות הזדהות יתקיימו במספר מרכזים רפואיים

זמן צפייה: 00:22

מקרה אלימות נוסף בבית חולים: עשרות בני משפחה שהתבשרו על מות יקירם, רוכב אופנוע בן 28 מאבו סנאן, ניסו להתפרץ בכוח הערב (רביעי) לחדר הטראומה של המרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך שהם מכים אנשי אבטחה ואחרים שנקרו בדרכם.

בעקבות זאת, הוזעק למקום כוח משטרה מתוגבר. לפי הודעת המרכז הרפואי, "המאבטחים, שחשו כי הם נמצאים במצב המסכן את חייהם, נאלצו להשתמש בגז פלפל, כדי לגרום להוצאתם של המתפרעים מחדר המיון. בעקבות המקרה נפגעו כמה אנשי אבטחה באורח קל".

מחר, בעקבות מקרה אלימות נגד צוותים רפואיים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, תתקיים שביתה במרכזים רפואיים ברחבי הארץ. כזכור,  אירוע של אלימות קשה התרחש ביום שני האחרון בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, כאשר בני משפחתו של מטופל מוואדי ג'וז שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון של הצוות הרפואי להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד ומכים אנשי הצוות. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע המשטרה הושב הסדר על כנו, אך שני אנשי צוות שנפגעו באורח קל הועברו לטיפול בחדר המיון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205162322' autoplay='0' credit='דוברות הדסה' desc='אירוע אלימות בבית החולים הדסה הר הצופים' poster='' kid='1_d6b7l2s7' duration='6']

מוקדם יותר הודיעה ההסתדרות הרפואית אילו שירותים ייכללו בשביתה, שתתקיים למשך 24 שעות, מ-07:00 מחר עד 07:00 ביום שישי, ותכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ. בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג, מרפאות החוץ יושבתו. שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים יפעלו.

בית חולים לניאדו
בית החולים, ארכיון

כמו כן, תוקם ועדת חריגים מקומית שתורכב ממנהל מחלקת הרדמה שיתפקד כיו"ר הוועדה, נציג חדרי ניתוח וכן נציג הוועד.  בנוסף, נמסר, "מוקמת ועדת חריגים עליונה אשר תשמש ערכאת ערר על הוועדה המקומית וכגוף מייעץ במקרים בהם הוועדה המקומית לא תגיע להחלטה".

עוד נאמר כי מתוך טיפולי הפריות חוץ-גופיות ייבחן באופן פרטני על-ידי ועדת החריגים שתדון בכל מקרה לגופו. באין החלטה אחרת של ועדת החריגים, הללו יושבתו. מנכ"לים, מנהלי בתי החולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושרות בתי הסוהר – לא נכנסים לגדר השביתה.

הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות
הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות | צילום: דוברות הדסה

במסגרת השביתה כל מרפאות הקהילה של קופות החולים יושבתו. בכל עיר גדולה לפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת. במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

בתוך כך, בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד יקיימו מחר ב-10:00 עצרת הזדהות עם צוותי הרפואה בכל הארץ. ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי, אמר: "אלימות כנגד הצוותים הרפואיים הפכה לאירוע שבשגרה והדבר חייב להדליק נורה אדומה אצל כולנו. לא יעלה על הדעת שאלו העושים לילות כימים עבור המטופלים צריכים ללמוד גם להגן על עצמם". גם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר תתקיים מחר ב-11:00 עצרת הזדהות עם הצוותים הרפואיים.

מהסתדרות האחים והאחיות נמסר כי "הסתדרות האחים והאחיות תמשיך במאבק הבלתי מתפשר למיגור האלימות במערכת הבריאות ותומכת בשביתת הרופאים והרופאות . הפורעים האלימים בהדסה הם המשך ישיר של הפורעים האלימים מהמרפאה בחולון, משמואל הרופא, מסורוקה, מרמב"ם משער מנשה, לב השרון, ומכל רחבי מערכת הבריאות.

"הצוותים הרפואיים רק יצאו זה עתה ממגיפת הקורונה ונכנסו היישר לתוך מגיפת האלימות המשתוללת בבתי החולים , במרפאות הקהילה בבריאות הציבור ומרכזים לבריאות הנפש. ממשלת ישראל צריכה להכריז מלחמת חורמה נגד הפורעים האלימים, להציב את מיגור האלימות במערכת הבריאות בראש סדר העדיפות, ובמקביל להגן לאלתר על צוותי הרפואה ולאייש את כל תקני המאבטחים והשוטרים הנדרשים לכך כפי שנקבע בהסכם למיגור האלימות שנחתם עם הסתדרות האחים והאחיות. די לאלימות".