טלטלה ברשות המיסים

הוארך מעצרו של מנהל רשות המסים במשרד האוצר, החשוד בפרשת שוחד. רלש"ית ראש הממשלה, שולה זקן, החשודה גם היא בפרשה, נשלחה למעצר בית

יותר מ-20 חשודים נחקרו אמש (שלישי) תחת אזהרה בפרשת שוחד, הכוללת גם השפעה על מינויים לתפקידים בכירים ברשות. בין הנחקרים, אישים מצמרת רשות המיסים, כולל יו"ר הרשות, ג'קי מצא, וקודמו איתן רוב. גם שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט נחקרה, ונשלחה למעצר בית בן 10 ימים.

סקירת הפרשה בחדשות 10. ברוך קרא, נעה קולפ ורביב דרוקר (11:20 דקות)

המשטרה חושדת כי אנשי עסקים וגורמים פוליטיים התערבו במינויים של נושאי תפקידים ברשות המיסים כדי לקבל הקלות במיסים. על פי החשד, הם הפעילו קשרים והשתמשו בשוחד, במטרה לקדם מקורבים להם לתפקידים בכירים ברשות. זקן חשודה כי הפעילה קשרים ברשות המיסים כדי לעזור לאחיה, יורם קרשי, לקבל הקלות מס.

עוד חושדת המשטרה, כי מינויו של ג'קי מצא למנהל רשות המסים נעשה בתמורה לשוחד ולטובות הנאה. על מינויו של מצא לתפקיד החליט שר האוצר דאז וראש הממשלה היום, אהוד אולמרט. לא ברור אם מצא ידע על ההטבות שניתנו בתמורה למינויו. מהמשטרה נמסר כי כרגע ראש הממשלה אולמרט אינו בגדר חשוד בפרשה.

בית משפט השלום בתל אביב החליט להאריך בשישה ימים את מעצרו של ראש הרשות מצא, את מעצרו של קודמו בתפקיד איתן רוב בשלושה ימים, ובתשעה ימים את מעצרו של איש העסקים קובי בן גור. גם מעצרו של יורם קרשי הוארך בתשעה ימים.