תיק 2000: החל השימוע של מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס

עורכת דינו של מוזס, החשוד בהצעת שוחד לנתניהו, הגיעה ללשכת פרקליטת מיסוי וכלכלה, על מנת לדון בחשד נגדו – בקשת ראש הממשלה לסיקור אוהד בתמורה לצמצום תפוצת עיתון "ישראל היום"

זמן צפייה: 00:22

תיק 2000: עורכת דינו של ארנון (נוני) מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, נווית נגב, הגיעה הבוקר (ראשון) ללשכת פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, שם נערך בשעה זו השימוע בעניינו במסגרת תיק 2000, שמתמקד בשיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, על פי החשד, נתניהו ביקש ממוזס לשנות את אופן הסיקור שלו ושל בני משפחתו בידיעות אחרונות, והבטיח בתמורה לדאוג לכאורה לצמצום תפוצת העיתון המתחרה – ישראל היום, ולכמה הטבות נוספות.

עוד בחדשות 13:

הליכוד הגישה תלונה נגד אהוד ברק: "שיבש הליכי משפט בתיק 2000"

מנדלבליט נגד הפרקליטות: מדוע תיק 2000 לא הפך לתיק שוחד?

כידוע, הראיה המרכזית שמובילה את התיק היא השיחה שהתקיימה בין השניים והוקלטה ע"י ארי הרו, לשעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. הרו, כזכור, העביר את השיחות למשטרה וקיבל מעמד של עד מדינה.

בסוף חודש יולי, החלו הליכי השימוע בתיקי ראש הממשלה. הראשון שנערך לו שימוע הוא זאביק רובינשטיין, החשוד בתיווך לשוחד לכאורה בין נתניהו לאלוביץ', במסגרת תיק 4000. השימוע נערך בפני פרקליטת מיסוי וכלכלה, והגיעו אליו עורכי דינו פנינת ינאי ומיכה פטמן.

זאב רובינשטיין, מקורב לזוג נתניהו שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין תיוון במתן שוחד
זאב רובינשטיין, מקורב לזוג נתניהו שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין תיווך במתן שוחד | צילום: חדשות 13

"מר רובינשטיין ביקש לקיים את השימוע בעניינו במהירות האפשרית וללא דחוי, וזאת לנוכח העובדה כי למר רובינשטיין אין ולא היה כל קשר למיוחס בכתב החשדות", אמרה ינאי. "לא נוכל שלא לציין בהדגשה כי גם לאחר קבלת החומר וניתוח הראיות לעומק, ברור גם לנו כי שגגה אמיתית נפלה בעצם שרבובו של מר רובינשטיין לכתב חשדות זה".

"אנו סמוכים ובטוחים כי לאחר השימוע בפני הפרקליטות ובראשה פרקליטת מיסוי וכלכלה, שימוע אשר אנו מאמינים כי יתקיים באוזן כרויה ונפש חפצה, תשתכנע גם הפרקליטות כי אין למר רובינשטיין כל קשר לעניין זה וכל פעולותיו נעשו מתוך יושרה בתם לב מוחלט, וכי הוא איננו קשור כלל לעניין", הוסיפה עורכת הדין.