קליע ואיומים ברצח: מצעד הגאווה בנתיבות בוטל. הפגנה תתקיים מול העירייה

לאחר שבשבוע שעבר נופצה שמשת רכבה של אימו של מארגן האירוע, הבוקר קליע חי של נשק נשלח אל מקום עבודתה. האגודה למען הלהט"ב החליטה להצמיד אבטחה למארגני האירוע בעיר מחשש לביטחונם, והשר לביטחון פנים עודכן בפרטים. "זו תעודת עניות למדינה - הוכחה ניצחת לכך שהמאבק שלנו לא תם". בעקבות זאת, הודיעה האגודה למען הלהט"ב כי תקיים מחר ב-18:00 הפגנת תמיכה בחברי הקהילה הגאה מול בניין העירייה בנתיבות

קליע ואיומים נשלחו למארגני מצעד הגאווה בנתיבות
קליע ואיומים נשלחו למארגני מצעד הגאווה בנתיבות | צילום: מתוך פייסבוק

מארגני מצעד הגאווה בנתיבות הודיעו היום (רביעי) על ביטולו בשל איומים ברצח נגד מארגן האירוע בעיר - לאחר שקליע חי נשלח הבוקר אל אמו. האגודה למען הלהט"ב החליטה להצמיד אבטחה למארגני האירוע בעיר מחשש לבטחונם האישי ולשלום חייהם.

לאחר שבשבוע שעבר נופצה שמשת הרכב של האם, ויממה לאחר שנציגי הקהילה הגאה בעיר נפגשו עם ראש העיר - שהבהיר להם כי אין לו כוונה לתמוך בקיום האירוע, על אף שהובהר כי מדובר באירוע שנועד לקדם סובלות ומרחב בטוח - קליע של נשק באורך 9 מ"מ נשלח אל מקום עבודתה של אימו של מארגן אירוע הגאווה.

נתיבות
נתיבות | צילום: google maps

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי, עדכן הבוקר את השר לבטחון פנים, עמר בר-לב, בפרטים. שלהבי מסר: "אנחנו דורשים מהמשטרה לקחת אחריות אישית על בטחונם של המארגנים ולאבטח אותם. אנחנו למודי ניסיון וזוכרים שקליעים שמופיעים במערכה הראשונה, כבר רצחו אותנו פעמיים. מתוך אחריות לבטחונם ולשלומם של חברי הקהילה הגאה, לא יתקיים האירוע, וזו תעודת עניות למדינת ישראל ולעיר נתיבות".

"העובדה שבשנת 2022, במדינה דמוקרטית, עצם הכוונה לקיים אירוע שמהותו סובלנות וקבלה במסגרת של מעגלי שיח, מוביל לאיומים מפורשים ברצח - היא ההוכחה הניצחת לכך שהמאבק שלנו לא תם".

שעות ספורות לאחר מכן, מסרה האגודה למען הלהט"ב כי תקיים מחר ב-18:00 הפגנת תמיכה בחברי הקהילה הגאה מול בניין העירייה בנתיבות. הסעות מתל אביב ייצאו ב-16:00.

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "איום ברצח על אחד מאיתנו הוא איום על כולנו. אנחנו לא נוותר על הזכות לחיות בביטחון, בגאווה ובלי פחד בנתיבות ובכל הארץ. מול האלימות והאיומים ברצח כולם מחויבים להשמיע קול גדול ולפני המקרה הבא. אנחנו ניהיה שם כדי להביע תמיכה בחברי הקהילה שלנו מנתיבות:.