ועדת השחרורים אישרה שחרור מוקדם לניצב בדימוס ניסו שחם

ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים, החל לרצות את עונש המאסר בפועל בן עשרת החודשים שנגזרו עליו בחודש מרץ. היום החליטה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם, אך הפרקליטות מתנגדת והגישה בקשה לעיכוב ביצוע

ניסו שחם
ניסו שחם | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ועדת השחרורים אישרה היום (חמישי) שחרור מוקדם לניסו שחם, קצין משטרה ומפקד מחוז ירושלים בין השנים 2011 עד ל-2012 שהורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. בשל התנגדותה, הפרקליטות צפויה לבקש עיכוב ביצוע.

באפריל 2018 הורשע שחם בעבירה של מעשה מגונה, אך זוכה משאר העבירות. הפרקליטות ערערה על ההחלטה וכעבור כשנה וחצי הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההחלטה והרשיע אותו גם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. המעשה המגונה בגינו שחם הורשע הוא נשיקה, במהלך שהות ברכב עם שוטרת אחרת. לצד ההרשעה, השופט ביקר בחריפות את ההתנהלות של המחלקה לחקירות שוטרים בתיק.

ניסו שחם נכנס לבית הסוהר, מרץ 2022
ניסו שחם נכנס לבית הסוהר, מרץ 2022 | צילום: באסל עווידאת, פלאש90

שחם הואשם במרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שמונה שוטרות. על פי כתב האישום, שחם נהג לקיים יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו. המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי שחם ניהל קשרים עם שוטרות זוטרות בכל תפקיד אותו מילא במשטרה. לעתים המפגשים המיניים התקיימו ברכב, לעתים במשרדו או בתחנות משטרה, ואפילו בבית אמו.

במהלך המשפט הודה שחם בקיום יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו, אך טען שהמעשים נעשו בהסכמה ולא השפיעו על החלטותיו. הפרשה התפוצצה לראשונה לפני שש שנים. באוגוסט 2012 התפטר שחם מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, באוקטובר 2013 פוטר סופית מהמשטרה.

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על החלטת ועדת השחרורים: "ועדת השחרורים מציגה - כרטיס חופשי-חודשי לעברייני מין. מקרה רודף מקרה: רונן ביטי, משה איבגי, אלון קסטיאל וכעת גם ניסו שחם. ואלו רק המקרים עם הפרופיל הציבורי הגבוה. זו ועדה שהתנהלותה שערורייתית, שבחלק מהמקרים אפילו לא טרחה לשמוע בדיוניה את הקורבנות ושמעדיפה את שלומם של עברייני המין על פני שלומן של הקורבנות פעם אחר פעם".