חלקו של חפץ במשפט נתניהו הסתיים: "המפגש איתו - כמו קריעת ים סוף"

עד המדינה התייחס למפגש עם רה"מ לשעבר, וסיפר: "ירדה לי אבן מהלב, האתגר היה לשמור על הזיכרון". על ניסיון השפעתו על כלי תקשורת שונים אמר: "ניסיתי להכניס כותבים ימנים למעריב, קצת בוואלה, ערוץ 20 ולמקומות נוספים"

זמן צפייה: 04:23

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (רביעי) עדותו של יועץ התקשורת ניר חפץ במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. תחילה התנהלה החקירה הנגדית של תיק 2,000, הידוע כתיק נתניהו-מוזס, לאחר מכן היא הגיעה לסיומה וכעת מתנהלת החקירה החוזרת של התביעה.

"אני חש הקלה", סיכם חפץ את תחושותיו. "חמישה שבועות אני עומד כאן על הדוכן. מטבע הדברים, העול לא פשוט ומול סוללה בכירה של עורכי דין. אבן ירדה מהלב. אני מקווה שהצלחתי לסייע לבית המשפט להגיע לחקר האמת. למרות שאני אחרי 4 שנים שהייתי מנוע, מותר לי לענות אבל אנחנו נמצאים קומה אחת מתחת למשפט שמתנהל ולא להתייחס. אני יכול להגיד שהיה קשה כמו קריעת ים סוף להעיד מול נתניהו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-law-part-2112291111' autoplay='0' credit='' desc='חפץ בצאתו מבית המשפט' poster='' kid='1_9qrq3nre' duration='89']

"מדובר בעדויות שלי במשטרה ויושבים אנשים חכמים לנקב את מה שאני אומר. האתגר הוא לא אם יתקפו או לא יתקפו אותי. צריך להילחם על האמת ועל הזיכרון על אירועים מלפני שנים רבות. האתגר הוא בעיקר קוגניטיבי". עד המדינה נשאל אם הוא נקט באסטרטגיה של "לשחק בשני המגרשים" וענה: "ממש לא".

בחקירה הנגדית סיפר חפץ על ניסיון השפעתו על גופי תקשורת שונים בארץ ואמר: "עסקתי מטעם נתניהו כדי להכניס כותבים ימנים למעריב, קצת בוואלה, ערוץ 20 והאתרים שלו ולמקומות נוספים. מאוד חשוב לו שיהיו כותבי מאמרים ימנים שבעדו - לא סתם ימניים - הוא מקנה לזה חשיבות גדולה".

בחקירתו החוזרת על ידי הפרקליטות אמר עד המדינה על עניין התחרות בין ישראל היום לידיעות אחרונות כי "כל הסיפור הוא המשך שלטונו של בנימין נתניהו. לא ידיעות אחרונות וישראל היום. הוא חולל את הקרב ביניהן. הקרב הזה ניצת, לפי ההתרשמות שלי, מי שיזם אותו, הניע אותו, השתמש בו ככלי, מול מי שתפס כאויב במשך עשור - זה נתניהו. ברצותו זה היה נפסק, ברצותו הלהבות גדלו - הכל סובב סביבו".