משפט נתניהו: השופטים הודיעו על דחיית עדותו של ניר חפץ

בית המשפט קיבל את בקשת סנגורי נתניהו לדחות את עדותו של אחד העדים המרכזיים בתיקי האלפים בשל השלמת החקירה שנעשתה לעוזרת של מילצ'ן. השופטים לתביעה: לחקור את ההדלפות

זמן צפייה: 02:42

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ואחד העדים המרכזיים בתיק 4000 המכונה "תיק בזק-וואלה", אמור היה להתחיל היום (שלישי) את עדותו, ולקראת תחילת הדיון הגיעו נתניהו וחפץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, אך לאחר ששמעו את טיעוני פרקליטיו של נתניהו החליטו השופטים לדחות את עדותו של חפץ לשבוע הבא.

נתניהו בבית המשפט לפני עדות חפץ
נתניהו בבית המשפט לפני עדות חפץ

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משבר המהגרים בגבול פולין: האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות נגד בלארוס 

בני הזוג הצטלמו לפני שנעצרו: "אין מה לפחד, כיף בטורקיה"

הקלטות מסיעת הליכוד: "הציבור שלנו מצפה שנהיה ימניים ולא ממלכתיים"

אתמול מסרה העוזרת של המיליארדר ארנון מילצ'ן, הדס קליין, מידע חדש למשטרה, לפיו בני הזוג בנימין ושרה נתניהו קיבלו מהמיליארדר צמידים, תיקים, מעיל צמר וחולצות יוקרתיות בשווי מאות אלפי שקלים. בנוסף היא אמרה בעדותה כי "הנהנתנות והחזירות עברו כל גבול".

בשל ההתפתחות הלא צפויה החליטו השופטים לדחות את עדותו של חפץ, זאת למרות שחומרי החקירה שנאספו במסגרת השלמת החקירה אינם נוגעים אליו ישירות, ולפי התביעה היא יכולה להתקיים כמתוכנן. בעקבות ההתפתחות ביקש נתניהו בעצמו לדחות את עדותו של חפץ. הנאשם שאול אלוביץ' לא הגיע לדיון בשל מה שהוגדר כ"סיבות אישיות".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111162055' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו וחפץ הגיעו לבית המשפט' poster='' kid='1_jcn8kzrh' duration='73']

עם כניסתו לבית המשפט החל נתניהו לשוחח עם בנו הצעיר, אבנר, שהגיע לדיון, ועם ח"כ אמיר אוחנה, שהגיע לתמוך בראש האופוזיציה. גם חברי הכנסת שלמה קרעי וגלית דיסטל-אטבריאן הגיעו לבית המשפט. עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, ביקש מהשופטים בפתח הדיון לדחות את עדותו של חפץ בשבוע.

השופט ברעם שאל את חדד מדוע יש לעצור את הדיון אם אין קשר בין תיק 4,000 להשלמת החקירה שנערכה ונוגעת לתיק 2,000. התובעת ליאת בן ארי אמרה: "חומרי החקירה אינם נוגעים לעדותו של חפץ. מדובר בכתב אישום אחד שיש השקה בין האישומים, ולטעמנו אפשר לחקור את חפץ על תיק 4,000, אבל העד בסופו של דבר עונה את תשובותיו ואני לא יכולה לדעת בוודאות מה הוא יענה"

עוד אמרה בן ארי שעיתוי העדות החדשה של קליין לא היה נוח, אך הוסיפה: "תחשבו מה היה קורה אם היא היתה מגיעה והיינו שמים את זה במגירה". השופט הוסיף כי עניין ההדלפות אינו ראוי, ובן ארי השיבה: "שחבריי יפנו עוד היום ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בעניין ההדלפות". ברעם אמר כי מדובר בעניין חמור מאוד, והוסיף: "זו רק ההתחלה. מה יהיה בהמשך?"

"לכל ההדלפות יש מטרה - תיאום גרסאות", אמר חדד, "לבית המשפט יש חובה להתערב בעניין ההדלפות, אנחנו מבקשים מבית המשפט להורות על חקירת ההדלפות". השופטים הודיעו כי הם מצפים שהעניין ייחקר.

ניר חפץ
ניר חפץ

בשבוע שעבר הגיע חפץ לרענון במשרדי הפרקליטות, אשר תמלוליו נחשפו במהדורה המרכזית. "שרה נתניהו לקחה חלק בתהליך בחירת מועמדים למשרות דוברות בלשכת נתניהו", אמר חפץ בהתייחס לקשר של נתניהו ל"וואלה", ולאובססיה התקשורתית של הזוג, "המסר שהועבר לדוברים היה שחלק ממשימתם הוא לתקן עוול היסטורי שנגרם לשרה נתניהו בשל תפקידו הציבורי של בעלה".