לא הוכנס למועדון - וירה לעברו: צעיר מעכו מואשם בניסיון רצח

כתב אישום הוגש נגד עלאא ח'אסקיה, בן 27, שירה לעבר מקום הבילוי בחיפה אליו לא הותר לו להיכנס. הוא מואשם גם בנשיאה והובלת נשק ושיבוש מהלכי משפט. במסגרת האירוע נפצע אנושות שותפו, מוסא עבד אלאדי בן ה-21, שמותו נקבע לאחר כשבוע

זמן צפייה: 00:26

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד עלאא ח'אסקיה תושב עכו בן 27 בגין ניסיון לרצח, נשיאה והובלת נשק ושיבוש מהלכי משפט בעקבות הירי על מועדון בחיפה בסוף חודש דצמבר האחרון.

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד ענאן גאנם, הנאשם וחבריו ניסו להיכנס למועדון ה"אדיסון" בחיפה, המאבטחים במקום, שקיבלו ממנהל המועדון הוראה לא לאפשר לח'אסקיה להיכנס למועדון, בשל אירוע קודם שבו הוא היה מעורב שבוע לפני כן, מנעו את כניסתם והבהירו לנאשם כי הוא לא מורשה להיכנס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201271229' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הירי לעבר המועדון בחיפה' poster='' kid='1_iy3v9bwm' duration='80']

ח'אסקיה, שלא השלים עם הוראת המאבטחים במקום, ניסה להיכנס למועדון בכוח, והוצא מהמועדון בכוח על ידי המאבטחים. בשלב הזה איים הנאשם על המאבטחים ועזב את המקום.

לאחר ובשל הוצאתו בכוח מהמועדון, החליט להצטייד בנשק חם, לירות לעבר מאבטחי המועדון ולגרום למותם. הוא נסע לכיוון עכו העתיקה, שם נטל אופנוע ,הצטייד באקדח ומחסנית תואמת, ואסף את מוסא עבד אלאדי בן ה-21, שנפצע אנושות באירוע ומותו נקבע כשבוע לאחר מכן

השניים נסעו מעכו לכיוון המועדון, בהגיעם לקרבת המועדון, עצר ח'אסקיה את האופנוע בכביש ממול לכניסה למועדון וירה, לכל הפחות תשעה כדורים ממרחק של כ-20 מטרים מהכניסה למועדון, לעבר המאבטחים והסלקטורית שנכחו במקום.

בשלב זה אחד מאבטחים שעמד בכביש השירות יחד עם מאבטח נוסף, הבחין בח'אסקיה מבצע את הירי, שלף את אקדחו וירה לעבר האופנוע תשעה כדורים. אחד הכדורים שירה המאבטח פגע בראשו של אלאדי, שנפל מהאופנוע ונותר שרוע על הקרקע, בעוד שח'אסקיה נמלט מהמקום.

ח'אסקיה המשיך במנוסה מהמקום על האופנוע, ובמשך החביא את האופנוע בתוך שיחים ליד כפר חסידים. בהמשך היום, ולאחר שנודע לח'אסקיה כי אלאדי מאושפז במצב קשה בבית החולים, רכש כרטיס טיסה לחו"ל, ובעת שניסה לצאת לחו"ל נעצר הנאשם בביקורת דרכונים בשדה התעופה בן גוריון.