רצח השוטר בצומת רעננה: מעצר החשוד הוארך ביממה בלבד

אחרי שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשוד הפלסטיני בן ה-17, שגנב רכב ולאחר מכן דרס למוות את רס"ר ברק משולם - החליט בית משפט השלום בפתח תקווה להאריך את מעצרו ביממה בלבד. הלווייתו של רס"ר משולם תתקיים ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא

זמן צפייה: 11:01

שעות אחרי שהשוטר רס"ר ברק משולם בן ה-29 נרצח לפנות בוקר (ראשון) על-ידי פלסטיני תושב רמאללה כבן 17, החשוד כי גנב רכב ופרץ מחסום משטרתי, האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרו של החשוד ביממה בלבד. המשטרה ביקשה בבית המשפט להאריך את מעצרו ב-10 ימים.

בינתיים, הלווייתו תיערך היום ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. "במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל", נמסר בהודעת המשטרה, "במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה עפ"י החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב בו נהג סמוך לצומת רעננה". האזינו להקלטה של האירוע כפי שנשמעה ברשת הקשר המשטרתית:

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207171039' autoplay='0' credit='' desc='המרדף ורגע דריסת השוטר - כפי שנקלטו ברשת הקשר המשטרתית' poster='' kid='1_vmmq6whr' duration='']

עוד נמסר: "ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים. על מועד הלוויה תבוא הודעה בהמשך. יהי זכרו ברוך".

רה''מ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה
רה''מ יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה | צילום: חיים צח / לע''מ

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ יאיר לפיד: "רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בזמן פעילות מבצעית. הדורס נתפס בידי כוחות הביטחון. השוטרים שלנו מסכנים את חייהם יום יום, כדי להגן על חיי כולנו. אני שולח מפה בשם ממשלת ישראל, תנחומים והשתתפות עמוקה בצער למשפחתו, לאריאלה אשתו, לאלמה בת השלוש וחצי, ולליאו בן השנה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "הלילה קיבלנו עדות כואבת נוספת למיקומם המרכזי של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בחזית המאבק בפשיעה ובטרור, ובסיכון הגדול שמלווה את פעילותם בכל משימה אליה הם נשלחים ובכל מקום בו הם מוצבים".

"רס"ר ברק משולם זכרו לברכה נפל במילוי תפקידו כאשר חצץ בגופו בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחים ואזרחיות", הוסיף בר-לב, "כמו חבריו וחברותיו במשטרת ישראל, ברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ועשה זאת יום ולילה במסירות ובמחויבות אין קץ. כך גם במשימתו האחרונה, ממנה לא שב. אני מחבק את משפחתו של ברק - רעייתו, ילדיו, הוריו ואחיו - ומשתתף באבלה הכבד. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי במצעד הגאווה בירושלים
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לאירוע הבוקר: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב".

"זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם", הוסיף שבתאי, "ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו".

"ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה", הוסיף המפכ"ל, "הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה".

לסיום מסר המפכ"ל שבתאי: "בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

רס''ר ברק משולם, שוטר תחנת כפר סבא שנרצח בעת מילוי תפקידו
רס''ר ברק משולם, השוטר שנדרס למוות בצומת רעננה

רס"ר משולם נדרס במהלך ניסיון הימלטות של פלסטיני כבן 17 ממחסום משטרתי ברכב אותו על פי החשד גנב קודם לכן באזור גוש דן. החשוד, תושב רמאללה, נמלט מהמקום ונעצר בתום סריקות רגליות של שוטרים מתחנת כפר סבא בסיוע מסוק משטרתי צפוניות לזירה.

מפקד המחוז, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב בזירה וקבע כי החקירה תנוהל ביחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון, בשיתוף פעולה עם יחידת הבוחנים של מחוז מרכז. בעקבות הטיפול בזירת התאונה נחסם כביש 4 בין צומת רעננה דרום לצומת רעננה צפון בשני הכיוונים, ולאחר זמן מה נפתח מחדש לתנועה. בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה.

זירת דריסת השוטר בצומת רעננה
זירת דריסת השוטר, רס''ר ברק משולם, בצומת רעננה | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל שבתאי הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע, בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי, וביקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי.

האירוע הבוקר מצטרף לשלושה אירועים קודמים של דריסת שוטרים שהתרחשו בחודשים האחרונים, ובראשם דריסתו למוות של מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי בראשון לציון, וכן דריסתו של שוטר מג"ב שנפצע קשה סמוך לשוהם. בנוסף, שוטר נפצע קל כשרוכב אופנוע פגע בו ונמלט בשבוע שעבר בכביש 1.