המקור: ההקלטות שעשויות לקשור את ליברמן לפרשת "נתיבי ישראל"

בין חומרי החקירה בפרשה נמצאת הקלטה נפיצה במיוחד - שמערבת לכאורה את יו"ר ישראל ביתנו בקבלת מאות אלפי שקלים. ליברמן: "מדובר בשקרים ועלילות"

זמן צפייה: 07:42

בין מאות חומרי החקירה בפרשת נתיבי ישראל, שבה הוגשו כתבי אישום בגין עבירות מתחום טוהר המידות, המסים והלבנת הון, נמצאה הקלטה אחת נפיצה במיוחד, שמערבת לכאורה את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

אחד הנאשמים בפרשה הוא אלכס ויז'ניצר, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, שנאשם בלקיחת שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה. ויז'ניצר הוא חבר קרוב של ליברמן ואף נראה לעיתים כחלק מפמלייתו. בשיחות שהקליט א', קבלן עפר, נשמע ישראל בר, קבלן כבישים שעומד כיום לדין על מתן שוחד של כמיליון שקלים, כשהוא אומר כי חלק גדול מהכסף שהועבר לוויז'ניצר הגיע לליברמן.

כתבות נוספות בתוכנית "המקור" >>

כשהחוקר מספר 1 הפך נחקר: מדוע הודח ניצב משה מזרחי? • המקור

"המקור": מדובב משטרתי בכיר חושף מה באמת קורה בחדרי החקירות

"המקור": הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס – נחשפות

אביגדור ליברמן וישראל ויז'ניצר
אביגדור ליברמן וישראל ויז'ניצר | צילום: רויטרס

בשיחה המוקלטת בין בר ל-א', אמר בר כי "ויז'נצר היה אדם של ליברמן. הוא היה בא ואומר לשמעון אזולאי שליברמן צריך חצי מיליון שקלים". בר הוסיף כי "בעבודה האחרונה איזה פעמיים נתנו חצי מיליון שקלים לליברמן", אבל לדבריו "זה הגיע לליברמן, אבל הוא לא סידר כמעט כלום".

בשיחה שערך צוות "המקור" עם א' הוא אישר כי הוא הלך למשטרה ביוזמתו והעביר להם את הקלטת השיחה. בהקלטות שנמסרו למשטרה טען הקבלן כי סמנכ"ל החברה שמעון אזולאי, פעיל ליכוד מוכר, הוא זה שהעביר בפועל את הכספים לוויז'ניצר - כשהיעד הסופי שלהם היה ליברמן.

את אביגדור ליברמן המשטרה לא זימנה לעדות והוא מעולם לא נשאל על הדברים. מי שהקליט את השיחות הנפיצות, טוען מצידו שההקלטות שמסר למשטרה הן רק קצה הקרחון.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

תגובות לכתבה:

תגובת ח"כ אביגדור ליברמן: "מדובר בשקרים ובעלילות, שתוכנית המקור נותנת להם במה כבר במשך השנים ושמכוונים ישירות כנגד ח"כ אביגדור ליברמן. גם השאילתה הזאת כמו שאילתות בעבר מוכיחה שמדובר באובססיה ורדיפה פרסונלית ותו לא".

תגובת ישראל בר: "מה שנאמר בהקלטות נאמר בבדיחות הדעת".

תגובת יהודה בוזגלו באמצעות עורך דינו יניב שגב: "התמיהות העולות מהכתבה אינן היחידות ואף לא המשמעותיות ביותר בפרשה. מן הראוי כי התשובות להן יימסרו תחילה לבית המשפט ורק לאחר מכן יקבלו פומביות. גם כשנאמרת אמירה יש לבחון את הקשרה ומשמעותה על רקע השיחה כולה"

תגובת שמעון אזולאי באמצעות סנגורו עו"ד אשר אוחיון: "אזולאי מעולם לא היה חלק ממערכת מתן שוחד. אופיו ואורח חייו נטולי רבב. מצער להיווכח במוצרי חקירה שהורתה בשיחה רכילותית ולא מחייבת. החוקרים פעלו כדי שהנחקרים יאשרו את אמיתותה בדרכים פסולות מעיקרן".​

תגובת משטרת ישראל: "תיק החקירה נשוא פנייתך טופל במקצועיות ובהתאם לחוק. ההליכים המשפטיים עודם מתנהלים ואין לנו מה להוסיף בנושא".