לאחר הודעת הפרקליטות: בוטלו הדיונים השבוע במשפט נתניהו

לאחר שהפרקליטות הודיעה כי לא נמצאו עדויות שנעשה שימוש בתוכנת ריגול בתיקי נתניהו שלא לפי צו בית משפט ובשל האורכה הנוספת שביקשה המדינה, בית המשפט הודיע כי הדיונים בתיקי האלפים השבוע יבוטלו. לחדשות 13 נודע כי ישנם חשודים נוספים שלא קשורים לתיקי נתניהו, שנעשה נגדם שימוש ברוגלה תוך הרחבה לא חוקית של הצו, אך לא נעשה שימוש בחומרים

זמן צפייה: 02:56

הרכב השופטים בתיקי האלפים הודיע הערב (ראשון) על ביטול הדיונים שתוכננו השבוע בעקבות הודעת הפרקליטות מוקדם יותר היום, שלפיה לא נעשה שימוש בתוכנת ריגול בתיקים המדוברים שלא על פי צו בית משפט. הסנגורים בתיקי נתניהו לא קיבלו את העמדה לאחר פרסום הודעת הפרקליטות וכאמור בית המשפט החליט לבטל את הדיונים לאחר שהפרקליטות ביקשה ארכה להמשך הבדיקה עד ליום רביעי.

עוד דווח הערב לראשונה כי גורמים המעורים בבדיקת הצוות בראשות המשנה ליועמ"שית עמית מררי לעניין תוכנות הריגול אמרו כי ישנם עשרות תיקים שבהם היו צווים נגד חשודים והמשטרה, בדומה למקרה פילבר, שנשאב מידע שלא על פי הצו, אולם לא נעשה שימוש באותו חומר.

לגבי תיקי נתניהו, ביום רביעי צפויה הפרקליטות להודיע לבית המשפט כי נעשתה חריגה מהצו בנוגע לעד המדינה שלמה פילבר, כפי שנחשף בחדשות 13, והיה ניסיון שלא צלח להשתמש באותה תוכנה לגבי איריס אלוביץ שגם בעניינה היה צו בית משפט. הפרקליטות תודיע שהחומר שנשאב מפילבר שלא על פי הצו כלל לא הועבר לידי חוקרי היחידה החוקרת ולידי הפרקליטות ולא נעשה בו שימוש.