מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: "ביקשו ממני להיות נחמד לבזק"

בתום הדיונים שעסקו בעבודת אתר "וואלה", החלה עדותו של אבי ברגר, שפוטר ע"י נתניהו. לדבריו, בעל השליטה בקבוצת "בזק" ביקש למנוע רפורמה, ואיים: "כדאי שניפרד כידידים"

בתום הדיונים על התנהלות אתר "וואלה" בשנים שבהן לכאורה הופעל לחץ מצד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להטות כתבות לטובתו, החלה היום (שלישי) עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר. לטענתו, הוא חסם את הניסיונות הרגולטוריים להעניק הטבות לקבוצת "בזק", ובשל כך פוטר כשנתניהו הפך לשר התקשורת.

ברגר סיפר על פגישתו עם בעל השליטה בקבוצת "בזק" שאול אלוביץ'. לטענתו, אלוביץ' ביקש ממנו לעצור רפורמה, כדי למנוע פגיעה בחברתו ואיים עליו באופן מרומז: "סיפר לי על עובד בכיר במשרד התקשורת שמצא עצמו בלי עבודה וחיפש עבודה, ואמר לי 'עדיף שניפרד כידידים'".

שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק
שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק | צילום: אורן בן חקון

עוד סיפר ‏ברגר כי איתן צפריר, לשעבר ראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת, אמר לו הרבה פעמים שלא רוצים אותו שם: "הוא אמר 'אתה לא עושה מה שאומרים לך'". מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר הוסיף כי הציג מסמך שבו הוא מתנגד למיזוג "בזק"-"יס", אך לאחר מכן נשלח מכתב מטעמו של נתניהו שביקש "להתניע" את המהלך.

ברגר הוסיף על ההתנהלות הבעייתית לכאורה מצדו של צפריר. לטענתו, ראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת דאז, אמר לו "להיות נחמד לבזק", וביקש ממנו להיפגש עם מנכ"לית החברה. עוד סיפר: "ביקשו ממני לכתוב חוות דעת על ערוץ 10 תוך 24 שעות".

עו"ד עמית חדד טען כי ערוץ 10 אינו נכלל בכתב האישום לכן הוא התנגד לעצם העדות, השופטים קיבלו את טענתו וברגר לא יעיד בתיק 1,000.

אתמול נערכה החקירה הנגדית לאחת מהעורכות באתר, עמית אשל, שאמרה: "הבנתי שיש סוגיות רגישות שנוגעות למשפחת נתניהו וצריך לפקח על הדיווח שלהן. אי אפשר לדווח חופשי. בתחילת 2015 נחשפתי לידיעה על שרה נתניהו שירדה מהאוויר, זה היה תמוה, נעשה מעל הראשים של דסק החדשות. מאז תמיד היינו באיזשהו איחור בדיווחים הנוגעים לנתניהו ומשפחתו כי היו כל מיני בדיקות. מבחינתי היה ברור שאם עושים אייטמים על נתניהו שולחים לאישור".