למה משפט נתניהו מתעכב? תקציר האירועים האחרונים בהליך

כחצי שנה עברה מאז עלה אילן ישועה להעיד במשפטו של רה"מ לשעבר - ועדותו עוד לא הסתיימה. כעת, אחרי שהפרקליטים והסנגורים עברו על חומרים נוספים שנחשפו, נדע אם המשפט ימשיך להיגרר ולהיגרר

זמן צפייה: 02:06

פגרת הקיץ של בתי המשפט תסתיים מחר (שני), ואז גם יתחדש המשפט הפלילי החשוב ביותר כנראה שהיה פה מאז קום המדינה - משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חצי שנה עברה מאז עלה העד הראשון להעיד במשפטו, ואנחנו עדיין בעדותו של אותו עד. כן, המשפט הזה מתנהל בצעדי צב, צב איטי במיוחד.

כזכור, בית המשפט קיבל את בקשת סנגוריהם של נתניהו ושאול אלוביץ' לעבור על ההתכתבויות של העד אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, עם אנשי עסקים, אנשי תקשורות ופוליטיקאים, כדי לבדוק אם ההיענות של וואלה לדרישות נתניהו הייתה באמת "היענות חריגה", כפי שטוענת הפרקליטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מצטער, לא יכול לשבת 10 שנים": הטיוטה שכתב הקצין שמת בכלא

הטענות לחטיפת הילד מאיטליה: עורכי הדין של הסב הופתעו מהמעשה

גורם ביטחוני מעריך: עד יום רביעי נצליח להגיע למחבלים

הפרקליטות עברה על החומר, אלא שאז גילתה שיש שם, בחומר שלפני כן לא ראתה, גם ראיות שדווקא תומכות בכתב האישום. בייחוד תפסו את עיני התובעים ההתכתבויות בין ישועה לבין מי שהיה עורך וואלה באותה תקופה, אבי אלקלעי. כדי להשלים את החסר הודיעה הפרקליטות לבית המשפט על כוונתה לעשות השלמות חקירה לאלקלעי.

הסנגורים מיהרו להגיש התנגדות (הם הרי לא התכוונו שהמהלך שיזמו יועיל להגנה, אלא להיפך), וגם הודיעו לבית המשפט שאם עושים השלמת חקירה לאלקלעי, צריך להשלים את חקירותיהם של אנשים רבים נוספים שמופיעים בהתכתבויות האלה, ומבקשים מישועה טובות. מחר אולי נבין אם אנחנו צפויים למריחה נוספת של המשפט.

משפט צריך לנהל בסופו של דבר, ובמבחן התוצאה - חצי שנה עם עד אחד על דוכן העדים - ולא, לא מדובר בעד המרכזי במשפט, היא מצב לא הגיוני. בקצב הזה, משפט נתניהו יכול להסתיים גם בעוד חמש שנים. אפשר רק לקוות שאחרי החגים, שאגב, במהלכם יהיו רק שלושה ימי דיונים, משפט נתניהו יתחיל להתנהל.