דיון שלישי במשפט נתניהו: דורש לקבל את כל חומרי החקירה

בביהמ"ש המחוזי בירושלים החלו לדון בדרישות של צוותי ההגנה של נתניהו, מוזס ואלוביץ', שביקשו לקבל לידם ראיות מהתיק שעליהן מוטל חיסיון. הדיון מתקיים ללא נוכחות הנאשמים

זמן צפייה: 01:43

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הדיון השלישי במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בדיון טכני בעיקרו, שעסק בדרישתם של צוותי ההגנה של נתניהו, נוני מוזס ושאול אלוביץ', לקבל לידיהם את כל חומרי החקירה שאותם, לטענתם, לא קיבלו - גם את אלה שעליהם מוטל חיסיון. בנוסף, השופטים גם דנו הכריעו בשאלה מתי ייפתח שלב ההכחות במשפט - בחודש ינואר כפי שנקבע מלכתחילה או שמא, בחודש פברואר.

בתום הדיון, פרקליטיו של אלוביץ, בועז בנצור וז'ק חן, ביקשו לדחות את מועד התשובה לכתב האישום כיוון שקודם, לפי דבריהם, צריך להחליט בנושא חומרי החקירה ובנושא התיקון לכתב האישום, אותו הגיש נתניהו ואותו צפוי להגיש גם אלוביץ. השופטת פרידמן פלדמן קבעה כי כרגע המועדים נשארים, ואם משהו ישתנה אז הם יודיעו. כזכור, הדיון התקיים שלא בנוכחותם של הנאשמים אלא רק בנוכחות עורכי דינם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2 רקטות נורו מעזה לכיוון אשדוד והשפלה; צה"ל תקף ברצועה

בנט מגיב להקלטת נתניהו: "השיקולים האישיים שלו פוגעים בכולנו"

לקראת הצעד הבא בהקלות: הקבינט ידון היום בפתיחת כיתות ה'-ו'

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר הפרלקיטות הוציאה הודעת הבהרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שבה הצהירה כי נתניהו ואלוביץ' קיבלו את כל חומרי החקירה בתיק 4000 שבו הואשמו - זאת בניגוד למה שטענו עורכי דינם של השניים.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "לא זו בלבד שליבת חומר החקירה הועברה לידי הנאשמים עוד טרם קיום השימועים בתיק, אלא גם כל חומר החקירה המצוי בידיה הועבר לעיונם על פי דין, ולא אחת - הועבר לנאשמים אף מעבר לכך".

ליאת בן ארי מגיעה לדיון השלישי בעניינו של נתניהו
ליאת בן ארי מגיעה לדיון השלישי בעניינו של נתניהו | צילום: חדשות 13

בהמשך, פרקליטיו של ראש הממשלה קיבלו הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום, זאת לאחר שהגישו לבית המשפט בקשה לדחות את מועד הגשת התשובה. כעת, על צוות ההגנה להציג את תשובתם עד לתאריך 29 בנובמבר - ולא עד ה-18 באוקטובר כפי שנדרשו לכך בתחילה.

ליאת בן ארי מגיעה לדיון השלישי בעניינו של נתניהו
ליאת בן ארי מגיעה לדיון השלישי בעניינו של נתניהו | צילום: חדשות 13