גנץ: לנתניהו שמורה חזקת החפות - יש לי אמון מלא במערכת המשפט

פתיחת משפטו של רה"מ עוררה תגובות סוערות במערכת הפוליטית. ניסנקורן כתב: "אין לי ספק שההליך יתנהל בצורה הוגנת", ולפיד הצהיר: דברי נתניהו בפתח הדיון - השתלחות פרועה ומסיתה

זמן צפייה: 13:14

פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ראשון) עוררה תגובות סוערות בכל קצוות הקשת הפוליטית. יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק".

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב גם הוא בטוויטר: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט. התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה ענינית והוגנת. כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט ולהתמקד בפעילות למען האזרחים ואחדות העם".

עוד בחדשות 13:

רה"מ בכניסה לביהמ"ש: ניסיון להפיל אותי ואת מחנה הימין • חי

הליכוד וכחול לבן: מתואמים בקשר לעתירות נגד ההסכם הקואליציוני

לקראת פתיחת משפטו: מאות מפגינים בעד ונגד רה"מ מול בית המשפט

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מנגד, באופוזיציה נשמעו תגובות תקיפות. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף: "ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה".

ח"כ תמר זנדברג ביקרה אף היא בחריפות: "חבורה של שרים וח"כים עומדים בתור טפט למסע ההסתה המופרע של נאשם בשוחד בזמן שתובעת מהפרקליטות עולה במדרגות בית המשפט תחת אבטחה. עם השתיקה של גנץ והציוץ הרפה של ניסנקורן הם יכולים פשוט לשים מסכה ולהצטרף לעומדים מאחורי נתניהו. סיציליה זה כאן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני פתיחת משפטו
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני פתיחת משפטו | צילום: חדשות 13

השרים מירי רגב, אמיר אוחנה, ציפי חוטובלי, יואב גלנט, צחי הנגבי ודודי אמסלם, וגם חבר הכנסת ניר ברקת הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בנתניהו. כמו כן, פעילים בכירים בליכוד מתכננים מפגן תמיכה מחוץ לבית המשפט בהשתתפות פוליטיקאים.

רגב אמרה מחוץ לבית המשפט: "באתי לכאן היום כדי לחזק את ראש הממשלה ומשפחתו. זה יום עצוב לדמוקרטיה בישראל. לא רק ראש הממשלה עומד למשפט, אלא ציבור גדול שתומך בו. פעם אחר פעם ניסו להפיל את ראש הממשלה בקלפי ולא הצליחו. העם אמר את שלו - הוא נבחר ברוב גדול. כדי למנוע את השפעת התקשורת על השופטים אני מצפה שהשופטים יגיעו לעשות משפט צדק למי שכל יום שפכו את דמו. אין לנו מערכת משפט חלופית".