יממה אחרי השבעת הכנסת: משפטו של נתניהו ייפתח ב-17 במארס

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הודיע על מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה • איש העסקים שאול אלוביץ' הודיע כי הוא מוותר על זכותו לשימוע בתיק בזק: "חומר הראיות ידבר בעד עצמו"

זמן צפייה: 03:16

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהובית המשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (שלישי) כי משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח ב-17 במארס - יממה לאחר השבעת הכנסת ה-23.

בתוך כך, בעל השליטה לשעבר בחברת בזק - שאול אלוביץ', הנאשם בעבירות מרמה ובמתן שוחד במסגרת תיק 4000, הודיע בימים האחרונים לפרקליטות מחוז מרכז כי הוא מוותר על זכותו לשימוע בתיק בזק. עורך דינו, ז'ק חן, מסר: "מר אלוביץ' סבור שאין כל יסוד לחשדות שהועלו כלפיו בכתב החשדות, אולם הוא מעדיף בשלב זה שלא לנצל את זכותו לשימוע, והוא סבור שחומר הראיות שמונח בפני הפרקליטות מדבר בעד עצמו, וצריך להביא למסקנה הברורה שאין מקום להגיש נגדו כתב אישום".

עוד בחדשות 13:

כתב האישום נגד נתניהו הוגש לביהמ"ש המחוזי בירושלים

דרישה מוועדת ההיתרים: הימנעו מדיון נוסף במימון משפט נתניהו

נתניהו מושך את בקשת החסינות: "לא אתן להפריע למהלך ההיסטורי"

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר פורסם הרכב השופטים שידון בעניינו של ראש הממשלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בראש ההרכב תעמוד רבקה פרידמן-פלדמן, שנקטה בגישה מחמירה בתיק שבו הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זאת כפי שפורסם בחדשות 13, כי נשיא בית המשפט, אהרון פרקש, לא ישבץ את עצמו לדיונים.

לצידה של פרידמן-פלדמן ידונו בתיק גם השופטים משה בר-עם ועודד שחם, שנתן את חוות הדעת הנוקשה ביותר בעניינו של חבר הכנסת צחי הנגבי, בזמן ששלושת השופטים היו חלוקים.

לפני כשלושה שבועות הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד ראש הממשלה ויתר הנאשמים לבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שנתניהו הודיע לפני כן כי הוא מוותר על בקשת החסינות מהכנסת.

נתניהו ומנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בתחילת החודש פנתה התנועה לטוהר המידות פנתה לוועדת ההיתרים, שצפויה לדון בבקשת ראש הממשלה למימון הוצאות משפטו, ודרשה ממנה להימנע מדיון נוסף בעניינו. לטענת התנועה, הוועדה אינה מוסמכת לעסוק בסוגיה, לאחר שכבר נדחתה בעבר.

במכתבה ציינה התנועה כי "החלטת הוועדה בדבר כוונתה לקיים דיון בבקשת ראש הממשלה מעלה חשש כי בהחלטה נפלו שיקולים זרים, וכי היא לוקה בחוסר סמכות ובחוסר סבירות קיצוני".