בקשת הפרקליטות התקבלה חלקית: משפט נתניהו יידחה ל-12 ביולי

בית המשפט נעתר באופן חלקי לבקשת המדינה ודחה בשבוע נוסף את הדיונים. בניגוד להחלטתו הקודמת, המחוזי קבע כעת כי ההליך לא יימשך עם עדותו של אבי ברגר, אלא עם זו של אילן ישועה

בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: אורן בן חקון

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הבוקר (שלישי) באופן חלקי את בקשת הפרקליטות והסכים לדחות את משפט נתניהו בשבוע נוסף ל-12 ביולי. עם זאת, בניגוד להחלטתו הקודמת, הדיונים יימשכו עם עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, ולא עם זו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר. זאת, לאחר שהפרקליטות לא העבירה את כל החומרים הנדרשים לצוות ההגנה.

יש לציין כי בית המשפט סירב לקיים דיונים במהלך הפגרה, שתחל בסוף חודש יולי. זאת אומרת, שלא מן הנמנע שעדות ישועה תימשך גם אחרי הפגרה, שכן נשארו חמישה דיונים. לאחר מכן תהיה בדיונים בשל תקופת החגים - שאחריהם המשפט צפוי להתחדש במלואו.

לפני כשבועיים החליט בית המשפט המשפט ייעצר - ויימשך ב-5 ביולי לפני כן ביקשה הפרקליטות לדחות את המשפט לשבועיים ואילו עורכי דינו של נתניהו הגישו בקשה לדחייה עד חודש ספטמבר, אשר בית המשפט לא קיבל. הבקשה הגיעה בעקבות הוראת השופטים משבוע קודם לכן, לפיה יש להעביר לידיהם את כל ההתכתבויות של ישועה עם פוליטיקאים, אנשי עסקים ודוברים.

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

כזכור, עורכי דינו של נתניהו והמדינה סיכמו כי העד הבא שיעלה על דוכן העדים אחרי ישועה הוא אבי ברגר, ואילו עדותם של הבאים אחריו - אבירם אלעד ומיכל קליין, תידחה במספר שבועות. אך כעת, ההליך המשפטי יימשך עם עדותו של ישועה.

לפני כשלושה שבועות ביקשו בפרקליטות מבית המשפט להבהיר כיצד עליהם לבצע את החיפוש במיילים ובהודעות של ישועה. לטענתם, הם לא יודעים את שמות אנשי העסקים והדוברים למיניהם, ולכן  הציעו שישועה הוא זה שיעבור על המיילים וההודעות, ויחלק את אנשי הקשר לפי קטגוריות שאותן יקבע בית המשפט.

טענת המדינה היא כי בשל העובדה שמדובר בכמות גדולה במיוחד של מיילים (כ-350 אלף), המעבר על התכתובות עלול להימשך חודשים ארוכים. ההצעה נועדה להקל על התהליך ולחסוך בזמן על מנת לא לעכב את מהלך המשפט. יש לציין כי ההחלטה נכונה לשעה זו, אך ייתכן שהיא תשתנה בהתאם לתשובת בית המשפט.