יאיר נתניהו האשים את היועמ"ש: "לא אכפת לו שאירצח"

במאי 2020 הגישה משפחת נתניהו תלונה נגד פעיל שמאל. ראש מערך החקירות במשטרה הגיע באופן חריג לגבות עדות מנתניהו ובנו: "אני מפחד וגם יאיר" - בלעדי

זמן צפייה: 04:11

ציטוטים בלעדיים מחקירתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ובנו יאיר נחשפו לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13. הציטוטים נאמרו במאי 2020 במהלך גביית עדות מראש הממשלה דאז ובנו, וכן מעורך דינו יוסי כהן, שנכח - באופן חריג - בגביית העדות. בעדות כהן משווה את האיומים על נתניהו לאיומים על ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ויאיר נתניהו אמר כי "לא אכפת למנדלבליט שירצחו אותי".

בשיא מחאת בלפור פעיל השמאל חיים שדמי תועד מאיים על יאיר נתניהו וכתוצאה מכך הוגשה תלונה במשטרה וראש אגף החקירות של המשטרה, דודו בואני, הגיע לגבות עדות מראש הממשלה דאז, שהתלונן כי חייו בסכנה. אלא שבאופן חריג, כאמור, גם שאר בני המשפחה נשארו בחדר בזמן החקירה במקום לגבות עדות מכל אחד בנפרד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חקירה נפתחה בעקבות האיומים על ד"ר אלרעי-פרייס

מפגש ראשון עם שורת מנהיגים: בנט ימריא בשבוע הבא לגלאזגו

לונדון: נער שרצח 2 אחיות בגלל "ברית עם השטן" נשפט ל-35 שנה

Pxbtcc
פעיל השמאל חיים שדמי

עורך הדין יוסי כהן פונה אל קצין המשטרה: "הבנתי שזה עבר קו אדום. זה חמור, זה מסוכן. זה כמו שהיה עם רבין, וההסתה יותר חמורה מאשר עם רבין". נתניהו בשלב זה מתערב ומסייג כי "לא יודע אם זה יותר חמור מהאירוע של רבין, אך יש תמרורים. הקונקרטיות של האיום והעובדה שיש צבר הולך וגדל, לו הייתי יודע קודם הייתי מתערב. זה בעיניי חמור מאוד".

לאחר מכן ראש הממשלה לשעבר פונה אל הקצין ומטיח בו: "ראיתי שהמשטרה מטפלת באירועים פחות חמורים. לא מעניין ההפגנות, אך יש איומים קונקרטיים על חייו של בני - וזה רק בגללי, וגם עליי". בשלב זה מגיב גם יאיר נתניהו ומוסיף כי "כשהמשטרה והפרקליטות לא עושים כלום - זה מעביר מסר". נתניהו ממשיך: "בני נראה מפוחד, והאמת שגם אני. חשבתי שזה חצה קווים אדומים".

עורך דין יוסי כהן
עורך דין יוסי כהן | צילום: חדשות 13

"היום הכול ברשתות וזה מאוד מוחשי וקונקרטי", מוסיף עורך הדין כהן. "ניתן לקרות מזה על ידי אנשים פסיכים או מטורפים נגד יאיר. אני מבקש שתעצרו את האנשים, להזהיר אותם - אולי לתת להם אזהרת רדיוס". נתניהו נכנס לדבריו: "לא מבין מה זה אזהרת רדיוס. מותר לאיים על אדם? אני יכול למצוא מקרים אחרים שבהם הייתה פעולה נמרצת על חיי אדם במקרים קטנים בהרבה. אתמול שמעתי את זה ויצאתי מזועזע. זה מחייב פעולה מיידית שלכם".

כשהסתיימה העדות הנרשם עוד אירוע חריג כאשר מי שחתם עליה הוא עורך הדין ולא נתניהו בעצמו. בהמשך החקירה נקרא גם שדמי להעיד וחודש לאחר מכן נגבתה גם עדותו של יאיר נתניהו.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

"פחדתי. זה נשמע שהם מסוגלים לעשות רצח. זה אנשים שלא בקו השפיות. הם עושים כל יום הפגנות. צורחים ומקללים. קללות וגידופים כלפי ראש הממשלה, שאם הם היו אומרים את זה לשוטר - הם היו נעצרים על העלבת עובד ציבור, אבל כנראה שראש הממשלה הוא לא עובד ציבור חשוב מספיק". לאחר מכן האשים נתניהו הבן את אהוד ברק בכך שהוא מממן את שדמי וכן הפנה אצבע מאשימה כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

"אין לי ספק שלא ייצא מזה כלום", אמר יאיר נתניהו. "משטרת ישראל לא עובדת בשביל הציבור אלא בשביל מנדלבליט והמשנה נורית ליטמן, ולהם לא איכפת שירצחו אותי. לכן אין לי ספק ששום הסתה, לא נגדי ולא נגד ראש הממשלה - תטופל".

נגד שדמי הוגש לבסוף כתב אישום על איומים וביום ראשון הקרוב יתקיים דיון ראשון בתיק בבית המשפט.