שרה נתניהו בתביעת שירה רבן: "פוחדת לפעמים מהעובדים במעון"

אשת ראש הממשלה מסרה עדותה בנוגע לטענות ליחס לא הולם ואף התעמרויות שמייחסת אליה עובדת בית רה"מ. וטענה כי מדובר בסחיטה. "לא שמעתי דבר, בקושי ראיתי אותה - עושים לי דמוניזציה"

זמן צפייה: 02:46

תביעת העובדת במעון רה"מ: אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגיעה היום (שני) לדיון בבית הדין לעבודה בירושלים בעניין התביעה שהגישה נגדה שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, בגין התעללות שספגה במהלך עבודתה. נתניהו מסרה את עדותה בנוגע לטענות ליחס לא הולם ואף התעמרויות שמייחסת אליה רבן. "להיות בבית שיש בו עובדים לפעמים זה לחיות עם האויב. לעיתים אני ממש פוחדת, שאם אומר לעובד מסוים שלום, אני תוהה מה הוא יגיד. זאת תחושה של סטרס מתמשך", אמרה אשת ראש הממשלה.

"עשו לי דמוניזציה במשך שנים, נוח להפיל עליי הכול", הוסיפה. "מה שרבן אומרת זה שקר. בקושי הכרתי וראיתי אותה. אני יושבת כבר 25 שנים על הנישה של 'לתבוע את שרה'. יש עובדים שרוצים לסחוט ממני כספים. בתקופה שבעלי לא היה ראש הממשלה הכול היה טוב ויפה, כשהוא חזר - הוא שב לקדמותו". עוד הוסיפה נתניהו: "מני נפתלי הוא חלק מהקליקה של רבן. הוא התקשר אישית למאות אנשים על מנת ללחוץ עליהם". "מה שרבן עשתה זו שפיכות דמים שלי", אמרה אשת ראש הממשלה.

בהתייחס לתנאי העבודה של רבן, אמרה שרה כי נילי קדוש, עובדת מעון ראש הממשלה שעבדה עם רבן וטענה בתצהיר שהוגש לבית המשפט כי "כל סיפוריה מומצאים", הייתה זו שקבעה את סדר היום של רבן. "קדוש קבעה את שעות העבודה, לא אני. רבן הייתה שתולה בבית". עוד ציינה אשת ראש הממשלה: "לא דרשתי שהיא תגיע לעבודה בערב יום כיפור".

במהלך עדותה, קדוש הודתה בבית המשפט שעורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, נתן לה את התצהיר והיא חתמה עליו. עורכת הדין לנדאו, המייצגת את רבן הטיחה בה את המסרונים שכתבה לרבן בזמן אמת נגד שרה נתניהו, וקדוש משיבה: "הכול קשקוש. הכול זה בכאילו". כאמור, אתמול פורסם כי היא טענה בתצהיר שהוגש לבית המשפט כי "כל סיפוריה מומצאים - שרה נתניהו נהגה בי בכבוד ובנימוס. אני מביעה זעזוע וסלידה ממה שרבן טוענת".

בתגובה לדבריה של אשת ראש הממשלה, אמר השופט: "אני רואה שיש לך המון מטען, בואי ננסה להתקדם לכל מה שקשור לתביעה". היא השיבה: "יש גבול לשקרים. זאת הזדמנות להגיד את מה שיש לי אחרי 23 שנים של הנרטיב נגדי. אני מרגישה שזאת התעללות, שהתקשורת באמצעות עורכת הדין הזאת רוצה להתעלל בי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שרה נתניהו בתביעה של מני נפתלי: "בריון גס רוח. שפל המדרגה"

במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד שרה נתניהו

פרקליט שרה נתניהו נגד יועמ"שית משרד רה"מ: "זממה להפיל אותה"

שירה רבן ובעלה בבית המשפט
שירה רבן ובעלה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בהמשך, שאלה נעמי לנדאו, עורכת הדין המייצגת את רבן: "אזכיר שהייתה תלונה של עובדת נוספת בשם ליאורה בביאן, שרצתה ללכת הביתה לערב הפסח, ואת החזקת אותה שתמשיך לעבוד. היא אמרה לך - 'אני חייבת ללכת כי הארוחה תתקיים אצלי'. ביקשת שתמשיך לעבוד - אך בנך אבנר שחרר אותה. המקרה זכור לך?". נתניהו הגיבה לדבריה, ואמרה: "זה היה עניין של דקות, שהיא הייתה באמצע גיהוץ של משהו, ורק ביקשתי שתגמור את המשימה. אז אבנר עבר ואמר לה ללכת. זה קרה, ומאז היא לא עובדת בערבי שישי וחג".

לאחר מכן, שאלה אותה עו"ד לנדאו: "את לא צועקת על עובדים?". על כך השיבה שרה: "את האחרונה שיכולה לשאול את זה, לאור השמועות עלייך. במשך שנים את עושה קריירה על הגב שלי, ומייצגת את מני נפתלי, גיא אליהו וכעת את רבן".

עורכת הדין לנדאו התייחסה גם לחשיפת חדשות 13, על כך שעורך דינה של אשת ראש הממשלה מבית הדין האזורי לעבודה לזמן לעדות את היועמ"שית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פארגו, ושאלה את נתניהו: "את יודעת שהיתה תלונה לברנע פארגו?". על כך אמרה שרה: "לא יודעת, אבל כבר אומרת שזה שקר".

עורכת הדין התייחסה גם לקריאה שיצאה לאחרונה, על כך שאסור להעסיק עוד יותר מ-12 שעות. "מה עושים אם צריך כן להעסיק אותם, למשל ביום בחירות?", שאלה. בשלב זה התנגד עורך דינה של נתניהו לשאלה, אך היא השיבה: "אני לא חושבת שנשארו אי פעם מעבר ל-12 שעות. המעון הוא השטח הפרטי שלנו, ואנחנו לא רוצים שיעבדו הרבה, לא קרה דבר כזה. אני גם לא צריכה שיהיו אצלי".

נציג חברת כוח האדם "מוריה", שאל את נתניהו: "העובדת אומרת דבר אחד, ואת - את הדבר ההפוך. היא אומרת שהיית איתה ואת טוענת שלא. אני מנסה להבין את סדר היום שלך, אם את בבית או לא. אם כן, את לידה?". שרה אמרה בתגובה: "זה שקר מוחלט. בקושי זכרתי את פניה. בקושי ראיתי אותה. לא שמעתי ממנה אף פידבק. לא היה בינינו קשר, לא הלכתי אחריה".

אפי אזולאי, אב הבית שהחליף את מני נפתלי בתפקיד אב הבית במעון, אמר בעדותו: "שירה רבן מעורערת בנפשה". עוד הוסיף אזולאי ואמר: "כך בעלה. הוא אומר שהוא יקפוץ לכביש כדי לקבל פיצויים. רבן שתולה שהגיעה על מנת לספר שקרים".

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13
לנדאו אמרה בתגובה לפרסום כי "תצהירה הנוכחי של הגברת נילי קדוש חוטא לאמת בלשון המעטה, ובייחוד שבידי בית הדין צילום מסרונים ששלחה למרשתי, בזמן אמת ובהם מתוארת הגברת כ'חולת נפש', והעבודה בקומה השנייה כ"כלא" שבעוד 14 יום תשתחרר ממנו".
שרה נתניהו נכנסת לבית המשפט
שרה נתניהו נכנסת לבית המשפט | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים, נתניהו לא הגיעה לדיון שהתקיים בנושא תביעתה של רבן. עורך דינה של שרה נתניהו, יוסי כהן, טען בפני השופט כי העריך שלא תספיק להעיד, אך האחרון לא קיבל את דבריו ואמר לו כי "הדבר מקומם". השופט קבע כי בדיון הבא, שהתקיים היום, אשת ראש הממשלה תחויב להתייצב והיא תעיד ראשונה.

"הגברת נתניהו הייתה צריכה להעיד ראשונה, אין שום סיבה שהיא לא תהיה פה", אמר אז השופט. "יש להצטער על כך שהנתבעת לא התייצבה לעדות. ההסבר שניתן אינו מניח את הדעת ויובא בחשבון בעניין הוצאות המשפט". כהן טען כי זכותו להעלות את אשת רה"מ לעדות אחרי יתר העדים, אך השופט שלל את הדברים ואמר כי שרה נתניהו צריכה להעיד ראשונה כיוון ש"היא בעלת הדין".

שרה נתניהו ומושיק גלאמין בסרטון המפורסם על מעון ראש הממשלה
שרה נתניהו ומושיק גלאמין בסרטון המפורסם על מעון ראש הממשלה | צילום: פייסבוק

כזכור, בחודש ספטמבר פורסם כי בעקבות העדויות החדשות נגד אשת ראש הממשלה הפרקליטות החלה לבדוק את הטענות, ובתום הבדיקה יתנו חוות דעת משפטים ליועמ"ש האם לפתוח בחקירה פלילית. בחודש מרץ היועמ"שית של משרד ראש הממשלה שלחה מכתב ליועמ"ש מנדלבליט ובו טענות על התנהלותה של נתניהו כלפי עובדים במעון. בימים האחרונים, ברנע שומעת את העדויות ומעבירה ליועמ"ש.

יום קודם לכן, ברנע פרגו דיווחה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עדויות חדשות של עובדים במעון ראש הממשלה שקיבלה לפני כמה שבועות, לפיהן שרה נתניהו התייחסה אליהם באופן לא ראוי. מהעדויות עולה כי רעיית ראש הממשלה התעמרה בעובדים, גרמה להם לעבוד בשעות לא חוקיות ודיווחה דיווחים כוזבים. היועמ"ש מסר בתגובה שהוא התחיל בטיפול בטענות. כזכור, ברנע פארגו שלחה למנדלבליט מכתב דומה כבר בחודש מארס.