צוות ההגנה של נתניהו: "מבקשים לא לחפש את שמו בנייד של ישועה"

הפרקליטות פנתה אל ביהמ"ש בטענה כי עורכי דינו של יו"ר האופוזיציה דרשו שלא לחפש מילות מפתח המכילות את שמות מקורביו בטלפון של מנכ"ל וואלה לשעבר, בטענה שמדובר בהפרת הפסיקה שניתנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
נתניהו עם עורכי דינו בעז בן צור ועמית חדד | צילום: ראובן קסטרו

הפרקליטות פנתה היום (חמישי) אל בית המשפט המחוזי בטענה כי עורכי דינו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, דורשים שלא לחפש מילות מפתח המכילות את שמו ואת שמות בני משפחתו, בטלפון של מנכ"ל וואלה אילן ישועה. הדרישה, כך טוענת הפרקליטות, סותרת את פסיקת בית המשפט לפיה יועברו כל ההתכתבויות והשיחות של ישועה מכל מושאי הסיקור הקשורים לפרשה.

בין מילות המפתח שצוות ההגנה של נתניהו לא רוצה שיועברו נמצאות: "הבוס", "הגדול", "ניר חפץ", "נתניהו", "שרה" ו"הגברת". מילות מפתח נוספות הן שמותיהם של יועצי תקשורת ועיתונאים הנחשבים מקורבים לנתניהו ביניהם רן ברץ, לירן דן, בועז סטמבלר וגידי וייץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביום הרביעי ברציפות: מעל 100 מאומתים; בנימינה הפכה לאדומה

7 ערבים הואשמו ברצח יגאל יהושע: "פעלו ממניע גזעני"

בריטני ספירס בביהמ"ש: "אני בטראומה, רוצה את חיי בחזרה"

אילן ישועה
אילן ישועה | צילום: ללא קרדיט

לדברי ההגנה, הדרישה למילות החיפוש הספציפיות היא "השלמת חקירה פסולה בניגוד לדין" משום שהן נוגעות לבני משפחתו ולא רק "לגורמי חוץ" שאינם קשורים בו. לגבי יתר השמות, ההגנה טוענת שמדובר בתכתובות הנוגעות לגורמים רלוונטיים שלא הועברו אליהם. הפרקליטות מצביעה על הסירוב כ"המחשתה של הסתירה הפנימית" שבטענות ההגנה לה אין את הלגיטימציה לפסול מילות חיפוש רלוונטיות לאור פסיקת בית המשפט.

בהמשך לכך, ההגנה הסכימה נכון לעכשיו למילות החיפוש שביקשה הפרקליטות, אך היא טוענת כי ברגע שהתיק הוגש, אסור לפרקליטות לבצע השלמות חקירה. לדבריהם, אם תהיה מחלוקת לאחר ביצוע החיפוש - הצדדים יפנו לבית המשפט.

כזכור, בית המשפט הורה להעביר את כל ההתכתבויות של ישועה עם פוליטיקאים, אנשי עסקים ודוברים. בפרקליטות ביקשו להבהיר כיצד עליהם לבצע את החיפוש במיילים ובהודעות של ישועה. לטענתם, הם לא יודעים את שמות אנשי העסקים והדוברים למיניהם, ולכן  הציעו שישועה הוא זה שיעבור על המיילים וההודעות, ויחלק את אנשי הקשר לפי קטגוריות שאותן יקבע בית המשפט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

טענת המדינה היא כי בשל העובדה שמדובר בכמות גדולה במיוחד של מיילים (כ-350 אלף), המעבר על התכתובות עלול להימשך חודשים ארוכים. ההצעה נועדה להקל על התהליך ולחסוך בזמן על מנת לא לעכב את מהלך המשפט.