נתניהו עונה למנדלבליט: אין מניעה שאעסוק במינוי מפכ"ל ויועמ"ש

במכתב מפרקליטי רה"מ, ששליחתו נחשפה בחדשות 13, טען ראש הממשלה כי עמדת היועמ"ש לפיה לא יוכל לעסוק במינוי בכירים במערכת אכיפת החוק - אינה מקובלת עליו. "פגיעה בעקרונות המשטר הדמוקרטי"

זמן צפייה: 02:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטענת היועמ"ש לפיה הוא לא יכול לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק בשל חקירותיו, ובמכתב ששלחו פרקליטי רה"מ למנדלבליט נכתב כי עמדתו היא שאין מניעה שהוא יעסוק בנושאים אלו וכי רה"מ לא מקבל את עמדתו.

במכתב, ששליחתו נחשפה אתמול לראשונה בחדשות 13, צוין כי טיוטת הסדר ניגוד העניינים ששלח מנדלבליט למעשה "פוגעת בעקרונות היסוד שבבסיס המשטר הדמוקרטי". עוד צוין כי "עמדתך בטיוטה אינה מקובלת. מערכת אכיפת החוק היא איבר מאברי השירות הציבורי בישראל, היא אינה יכולה להיות מנותקת מהממשלה ובראש ראש הממשלה".

"הטיוטה שנשלחה על ידך אינה מביאה לידי ביטוי את האינטרס הציבורי הראשון במעלה הגלום בכך שראש הממשלה יוכל לבצע את תפקידו ולהתוות את המדיניות הראויה לגופים אלה", כך נכתב.

לכתבות נוספות הנושא >>

היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק במינוי מפכ"ל ופרקליט מדינה

נתניהו נגד מנדלבליט: "אינך יכול לעשות לי הסדר ניגוד עניינים"

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

פרקליטיו של רה"מ התייחסו מטעמו באופן ספציפי גם למינויים במשטרה וכתבו כי "חקירת המשטרה הסתיימה זה מכבר, וההכרעה בעניינו של ראש הממשלה נתנוה כית בין כתליו של ביהמ"ש. לפיכך - ממילא אין ולא יכול להיות ניגוד עניינים ביחס לגוף זה".

כאמור, נתניהו שלח את המכתב אתמול ליועמ"ש, בו הוא טוען בין היתר כי מנדלבליט אינו יכול לעשות לו הסדר ניגוד עניינים. לטענת נתניהו, גורמים בכירים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות של חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת - ולכן עליו להעביר את כתיבת ההסדר למבקר המדינה או לשופט בדימוס.

נתניהו למעשה רומז שמנדלבליט ניסה לקדם את איילת שקד. פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, ששלח את המסמך הוסיף וכתב כי "אין זה ראוי ואין זה הולם כי היועץ המשפטי לממשלה או מי מהפרקליטים הכפופים לו יהא מעורב בגיבוש הסדר ניגוד עניינים שיחול על ראש הממשלה וכי יש להעביר את ההכרעה בעניין זה למבקר המדינה או לשופט בדימוס כדוגמת השופט טירקל".

"הטיוטה של הסדר ניגוד העניינים מבקשת כי ראש הממשלה ימשוך ידיו מעיסוק כולל בהליך בחירת שופטים ובהליכים אשר יכולים להשפיע על מעמד בתי המשפט", המשיך, "במקביל התפרסם, לתדהמתי, לאחרונה כי דווקא בכירים במשרדך ניסו להשפיע על הליך בחירת חברי הועדה למינוי שופטים מטעם הכנסת. עיון בחלק מחומרי החקירה מעלה כי נעשו באישורך או בידיעתך פעולות חקירה העולות לכאורה לכדי ביצוע עבירות פליליות, מתוך מטרה לנסות ולהפליל את ראש הממשלה בכל מחיר".