פילבר מתעקש על קיומה של פגישת ההנחיה: "לא יכול למחוק סיטואציה שנמצאת במוח"

אחרי המכות שספגו אתמול בפרקליטות, כאשר בקשתה לתקן את כתב האישום בתיק 4,000 נדחתה ולאחר מכן פילבר חזר בו מתוכן שיחת המעקב שקיים עם נתניהו בשנת 2016, בביהמ"ש המחוזי בירושלים נמשכת עדותו של עד המדינה - שטוען כי הבין שנתניהו ואלוביץ' מכירים ואמר: "אני מתנהל בצורה כזאת שבה אני לא רב איתו"

שלמה פילבר מגיע לבית המשפט לקראת חקירתו הנגדית
שלמה פילבר | צילום: ראובן קסטרו

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (רביעי) עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ואחד המקורבים ביותר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, זאת לאחר שאתמול ספגה הפרקליטות מכות לא פשוטות, כאשר בקשתה לתקן את כתב האישום בתיק 4,000 נדחתה, ולאחר מכן פילבר חזר בו מתוכן שיחת המעקב שקיים עם נתניהו בשנת 2016.

במהלך הדיון היום המשיך פילבר להתעקש על פגישת ההנחיה. "נכנסתי לפגישה", העיד פילבר, "אני שומע מראש הממשלה את המשפטים הקצרים, מבין את רוח הדברים, ועם זה אני הולך. במקביל לזה בשבועיים הראשונים הייתי פחות עצמאי, אחר כך פרשתי כנפיים. בית המשפט יחליט, אבל עובדתית אתה לא יכול למחוק סיטואציה שיש לך אותה במוח".

עוד אמר פילבר: "התודעה שלי באותה זמן, שאחרי פגישת ההנחייה הראשונה, אני מבין שנתניהו ושאול אלוביץ' מכירים. ואני מתנהל בצורה כזאת שבה אני לא רב איתו. פעלתי ב-99 אחוז באופן עצמאי. מקבל את ההחלטות לפי שיקול דעתי המקצועית. לא היתה החלטה אחת מהותית שקיבלתי שלא חשבתי שהיא מקצועית, את איך זה נעשה נשאיר בצד".

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

התובעת יהודית תירוש אמרה אתמול כי לאור ההחלטה לדחות את הבקשה לתקן את כתב האישום, התביעה עשויה לבקש בסוף הדיון לעשות שימוש בסעיף 184, לפיו בית המשפט יוכל להרשיע את נתניהו ללא עובדות הנטענות בכתב האישום - כול עוד ניתנה לו הזכות להתגונן. הפרקליטות בעצם מבהירה זאת בדיון הנוכחי, כדי שבמהלך הסיכומים נתניהו לא יוכל לטעון שלא ניתנה לו הזכות להתגונן.