משפט נתניהו: אם פילבר יסתור את עדותו במשטרה - הוא יוכרז כעד עוין

פרסום ראשון: ראש האופוזיציה יגיע לבית המשפט לעדותו הראשונה של עד המדינה, בתקווה שנוכחותו שם תגרום לפילבר לא להגיד דברים מסויימים שיפגעו בנתניהו. במידה ופילבר יסתור בעדותו את הודאותיו במשטרה, בפרקליטות לא יהססו להגיש נגד כתב אישום חמור

זמן צפייה: 01:11

פרסום ראשון: ביום רביעי הקרוב יעלה לראשונה עד המדינה שלמה פילבר להעיד במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והערב (שני) פרסמנו במהדורה המרכזית כי נתניהו החליט להגיע לעדות הראשית, בתקווה שנוכחותו שם תגרום לפילבר לא להגיד דברים מסויימים שיפגעו בנתניהו.

במרכז עדותו של פילבר תעמוד פגישת ההנחיה, שבה נתניהו הנחה את פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת דאז, להיטיב עם בזק. גם בפרקליטות ראו את ציוציו האחרונים של פילבר, ובמידה והוא יסתור בעדותו את הודאותיו במשטרה, בפרקליטות לא יהססו להכריז עליו כעל "עד עוין" ולהגיש נגד כתב אישום חמור.

בתוך כך, בפרקליטות התקשרו לפני כשבוע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, עד התביעה המרכזי בתיק 1,000, כדי להודיע לו שהוא חייב להגיע לעדותו בבית המשפט בעוד כמה חודשים.

שלמה פילבר בבית המשפט
עד המדינה שלמה פילבר

כזכור, בשבוע שעבר תקף פילבר את התביעה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "כל הטרלול שהמדינה עוברת כבר 3 שנים נולד מאיזה "תיזה" הזויה שהם הציגו וחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה".

פילבר כתב את הדברים בתגובה לאיש התקשורת שמעון ריקלין, שהגיב על ציוץ אחר בו התייחס פילבר לעיתונאי נתי טוקר. ריקלין כתב לפילבר "יפה שאתה מתייחס ברצינות למישהו כל כך לא רציני", ופילבר ענה לו "אל תזלזל ביריב נחוש ומלא שנאה". עוד הוסיף פילבר: "רק באיחור גדול כולם מבינים עתה שהתשתית העובדתית שהציגו לציבור הייתה שיקרית, והמציאות חושפת את קלונם. (ניסו גם בנושא הגז אך שם נכשלו)".