עסקת הטיעון: מנדלבליט הקשיח את עמדותיו - דורש קלון כתנאי סף

בסביבת נתניהו מקווים לקדם את ההסדר אך הפרקליטות והיועמ"ש הקשיחו עמדותיהם. במשרד המשפטים טוענים שמנדלבליט "התקרר" והבין כי ההיתכנות לעסקה נמוכה, במיוחד לאור חלון הזמן שנותר עד לסיום הקדנציה שלו

זמן צפייה: 02:50

משפט נתניהו: לאחר כמה ימים של דיונים קדחתניים בקרבתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכן דיון ציבורי על עסקת טיעון אפשרית עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הערב (שלישי) נראה כי המגעים הגיעו לקיפאון.

הפרקליטות והיועמ"ש מחכים עדיין לתשובת נתניהו בנושא הקלון - שמבחינתם מהווה סף תנאי למשא ומתן. מצד שני, מכיוונו של נתניהו מצפים לפגישה נוספת כדי לדון בדברים מבלי להגיד בבירור שהם מוכנים לקלון.

20211227195621 Noam0003
נתניהו במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על פי ההערכות, היועמ"ש הקשיח את עמדותיו. בתחילת המשא ומתן הוצע שבית המשפט יחליט לגבי הטלת קלון על ראש הממשלה לשעבר אך בפרקליטות לא מוכנים לקבל אפשרות כזו וגם מנדלבליט נסוג מהאופציה. בפרקליטות דורשים שהקלון יהיה חלק מהסדר הטיעון.

במשרד המשפטים אומרים היום שמנדלבליט "התקרר" מרעיון הסדר הטיעון מפני שהוא אינו ריאלי בחלון הזמן שנותר לו בקדנציה, שתיגמר בסוף החודש, וכן בגלל התגובות לאחר פרסום העובדה שמתנהל משא ומתן בין הצדדים. בסביבת נתניהו טוענים כי ניתן להגיע להסדר בחלון הזמן הזה וכי נדרשים "יומיים של עבודה אינטנסיבית בלבד, ובעיקר אומץ".