עיכוב במשפט וחקירה חוזרת: משמעויות החשיפה על תוכנת הריגול בתיקי נתניהו

בחדשות 13 נחשף כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית למעורב מרכזי בתיקי נתניהו. הדבר יכול להביא לעיכוב בהליך המשפטי, כאשר הפרקליטים עשויים לבקש לדחות עדויות של עדים שטרם הושמעו - זאת על מנת לעבור על החומר כראוי. בית המשפט יצטרך להכריע

זמן צפייה: 02:43

לחשיפה אמש (רביעי) בחדשות 13 לפיה המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו - יש פוטנציאל לעכב משמעותית את המשפט בעל הפרופיל הציבורי הגבוה והרגיש במדינה.

אם מדובר בעד שכבר העיד במסגרת המשפט - אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים כעת לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, אז הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור כראוי על החומר. כל זאת, כפוף כמובן להחלטת בית משפט.

בנימין נתניהו באולם בית המשפט
בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר אמש בתגובה לחשיפה: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

מסביבת נתניהו נמסר כי "מדובר ברעידת אדמה. הגילויים המרעישים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה שחושפים כיצד פעלה המשטרה בליווי הפרקליטות בחקירות ראש הממשלה נתניהו, הם מזעזעים. חוקרי המשטרה זיהמו את ההליך המשפטי וחצו כל הקו אדום. ההשלכות הן כבירות".