היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק במינוי מפכ"ל ופרקליט מדינה

מנדלבליט העביר לראש הממשלה המואשם בפלילים טיוטת הסדר ניגוד עניינים, המגביל אותו בעיסוק במינויים ברשויות אכיפת החוק ובהחלטות בתחום התקשורת • עו״ד יוסי שגב מצטרף לצוות ההגנה של רה"מ

זמן צפייה: 01:16

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום (שישי) לעורכי דינו של ראש הממשלה נתניהו טיוטת הסדר ניגוד עניינים בנוגע למינויים במערכת אכיפת החוק. בין היתר, לפי הטיוטה, לא יוכל נתניהו לעסוק במינויים של יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל.

עוד עולה מהמסמך כי מתעורר ניגוד עניינים בנוגע למינויים באגף החקירות והמודיעין במשטרה, וכן בנוגע לעניינים הקשורים לוועדה למינוי שופטים, חקיקה הנוגעת לעבירות טוהר המידות והחלטות בתחום התקשורת. בין היתר, לפי טיוטת ההסדר, נתניהו לא יוכל להתערב במינויים כדוגמת משנים ליועמ"ש, ששניים מהם מסיימים תפקיד עוד חודשיים, משנים לפרקליט המדינה, מינוי ראש אגף חקירות ובכירים במשטרה. לפי הערכה, ראש הממשלה יתנגד לחלק מההגבלות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיא נדבקים חדש: 1,418 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

ועדת השרים אישרה: סגר יוטל על שכונות בירושלים ובערים נוספות

מנכ"ל הביטוח הלאומי נגד ראשי האוצר: "לא רואים את הנזקקים"

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

המסמך נכתב ברקע עתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, המבקשת שייערך הסדר ניגוד עניינים לראש הממשלה. עורכי דינה של התנועה וכן פרקליטי נתניהו יגיבו לטיוטת ההסדר ביום ראשון. הכנסת הודיעה כי אין בכוונתה להגיש תגובה בנושא.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי "מבחינה חוקית היה על היועמ"ש להביא את הסכם ניגוד העניינים לידיעת הכנסת עוד לפני שאישרה את השבעת הממשלה. אנחנו מתנגדים לבקשת הארכה ודורשים כי עיקרי הטיוטה יפורסמו לציבור לאלתר".

בד בבד, כפי שפורסם בחדשות 13, עורך הדין יוסי שגב הצטרף היום לצוות ההגנה של נתניהו. שגב נחשב לאחד מעורכי הדין העשירים בישראל. בשנת 2017 הוא הורשע בעבירות מס.

בימים אלה מתנהלים מגעים גם עם עו"ד בעז בן צור, במטרה ששלושת הפרקליטים הבכירים ינהלו את התיק עבור ראש הממשלה. במקביל, נמשך הניסיון להשיג מימון לנתניהו עבור הוצאות משפטו.