חודשו המגעים להסדר עם נתניהו עם מתווה: "קלון ובין 9-7 חודשי עבודות שירות"

לחדשות 13 נודע כי המגעים בין המדינה לסנגורי נתניהו חודשו אחרי קיפאון. גורמים במשא ומתן הגדירו את היומיים הקרובים כ"קריטיים" והוסיפו: "פיצוץ או משא ומתן אינטנסיבי". בנוסף, הפרקליטות והיועמ"ש מנדלבליט סיכמו על מתווה והעבירו אותו לפרקליטי נתניהו: קלון ללא אפשרות לטעון בבית משפט ובין 9-7 חודשי עבודות שירות

זמן צפייה: 02:47

המשא ומתן להסדר טיעון עם נתניהו: לחדשות 13 נודע בצהריים (רביעי) כי לאחר קיפאון בין הצדדים, חודשו המגעים לקידום הסדר הטיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו המואשם בתיקי האלפים. גורמים במשא ומתן אומרים לחדשות 13: "אלה שתי יממות קריטיות, פיצוץ או מו"מ אינטנסיבי".‏ הפרקליטות והיועמ"ש מנדלבליט סיכמו ביניהם מתווה והעבירו אותו לפרקליטי נתניהו: קלון ללא אפשרות לטעון בבית משפט ובין 9-7 חודשי עבודות שירות.

יש לציין כי אתמול פורסם שהפרקליטות והיועמ"ש מחכים לתשובת נתניהו בנושא הקלון - שמבחינתם מהווה סף תנאי למשא ומתן. מצד שני, מכיוונו של נתניהו מצפים לפגישה נוספת כדי לדון בדברים מבלי להגיד בבירור שהם מוכנים לעונש.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1801222016' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח על מצב המגעים אתמול במהדורה המרכזית' poster='' kid='1_a1q878mo' duration='170']

על פי ההערכות, היועמ"ש הקשיח את עמדותיו. בתחילת המשא ומתן הוצע שבית המשפט יחליט לגבי הטלת קלון על ראש הממשלה לשעבר, אך בפרקליטות לא מוכנים לקבל אפשרות כזו וגם מנדלבליט נסוג מהאופציה. בפרקליטות דורשים שהקלון יהיה חלק מהסדר הטיעון.

במשרד המשפטים אמרו אמש שמנדלבליט "התקרר" מרעיון הסדר הטיעון מפני שהוא אינו ריאלי בחלון הזמן שנותר לו בקדנציה, שתיגמר בסוף החודש, וכן בגלל התגובות לאחר פרסום העובדה שמתנהל משא ומתן בין הצדדים. בסביבת נתניהו טוענים כי ניתן להגיע להסדר בימים אלו ונדרשים "יומיים של עבודה אינטנסיבית בלבד, ובעיקר אומץ".

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי נתניהו יהיה מוכן לקבל קלון ורוצה להשלים את העסקה. מנגד, פרקליטיו מסרו כי "בניגוד לפרסום, נתניהו לא הודיע שהוא מוכן לקלון". זאת, משום שיו"ר האופוזיציה לא מעוניין למסור זאת רשמית כי אינו בטוח שמנדלבליט אכן מעוניין בעסקה. בחדשות 13 פורסם כי במהלך הפגישה הלילית שהתקיימה בביתו של עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, עם המשפחה אמרה שם שרה נתניהו כי "אסור להאמין למנדלבליט".