הורי הגן של מעודה הגיעו לדירה שבה תשהה: "נסגור את כל הרחוב"

אב אחד הילדים שהיו בגן של מעודה אמר לאדם שהסכים לארח את הנאשמת: "אם יש לך טיפה לב, תחזור בך". אישה שגרה בבניין אמרה לחדשות 13: "אנחנו לא מעוניינים שהיא תהיה כאן"

זמן צפייה: 02:36

שלום גולן, אב אחד הילדים שהיו בגן של כרמל מעודה - המטפלת שהתעללה בפעוטות, הגיע היום (ראשון) לבית שבו הנאשמת תשהה במעצר בית ואמר לדייר: "אדם ארור שהחליט להיות יפה נפש. זה שאין לידך אף אחד בחיים, אל תשים לידך אנשים שחורים. אם יש לך טיפה לב, אני מבקש ממך, תחזור בך ממה שעשית. חבל שהחיים שלך ושל כל הבניין הזה ייהרסו".

"כרמל עדיין לא הגיעה לפה, יש אנשים שיושבים על המשמר. כנראה מעבדים אותה בדרך ומשחקים את המשחר. כבר אמרו שלוש כתובות, אמרו שאמא שלה לוקחת אותה הביתה וכל מני כאלה", אמר האב ושוב פנה לגבר שהתנדב לארח את מעודה: "תבטל את הדבר האיום והנורא הזה שעשית, כי אתה הולך להשבית רחוב שלם, עיר שלמה. כל נתניה בדרך לפה. אנחנו הולכים לסגור לך את הרחוב וכל הבניין הזה יעמוד נגדך. אני מציע לך שתחזור בך ותחזיר לכלא את האישה הרעה הזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המשפחה שאצלה הייתה כרמל מעודה אמורה לשהות – שוקלת לחזור בה

אם לפעוטות שהיו בגן של מעודה: "מבטיחה שמעכשיו יהיה בטוח"

"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

אישה הגרה בבניין שבו כרמל מעודה, המטפלת המואשמת בהתעללות בפעוטות, תשהה במעצר בית, זעמה על כך שהצעירה תגור בסמוך אליה. "אנחנו לא מעוניינים שהיא תהיה כאן. אנחנו לא מוכנים לדברים האלה, הולך להיות פה בלאגן שלם", אמרה לחדשות 13. "אני לא מתכוונת לעשות שום דבר, אבל באים כל מיני אנשים".

מוקדם יותר היום, מעודה שוחררה מכלא נווה תרצה למעצר בית - ותשהה אצל אדם שאינו מכיר אותה. אביה של מעודה אמר מוקדם יותר: "עזבו אותנו, אני צריך להתמודד עם הכאב שלי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190922-1426' autoplay='0' credit='' desc='שכנה בבניין שבו גר האדם שיארח את כרמל מעודה' kid='1_jmbmltb1' duration='26'']

האדם שהסכים לארח את מעודה, התנדב לאחר ששמע כי המשפחה אצלה הייתה אמורה לגור ביטלה בעקבות הפגנות. מעודה הייתה אמורה לשהות במעצר בית בבית בירושלים. עם זאת, לאחר שהדבר נודע, מאות הורים הגיעו ביום חמישי בערב לבית המשפחה והפגינו נגדם. כתוצאה מכך, המשפחה הודיעה כי ביטלה את עניין הערבות עליה. אביה של מעודה אמר: "עזבו אותנו, אני צריך להתמודד עם הכאב שלי".

בתוך כך, שופט בית המשפט בעניינה של מעודה אמר לעורך דינה אפרים דמרי כי על כל הערבים להתייצב עד השעה 17:00 בבית המשפט - אחרת היא תשלח שוב למעצר.

לפני כן ביום חמישי, אישר בית המשפט העליון את הערעור שהגישה מעודה נגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים, והורה על שחרורה למצער בית בתנאים מגבילים.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

בהחלטת השופט על שחרורה צוין כי "מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן. עם זאת, המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים". עוד נכתב בהחלטה כי "מאחר שהמסוכנות הנשקפת מהעוררת מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחיתה באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים".

הורים לילדים בגן של מעודה זעמו על שחרורה למעצר בית. ניקול דניאל חג'בי, שבנה עבר לכאורה התעללות, סיפרה כי "נתנו אמון במערכת והכול התפוצץ לנו בפרצוף - אנחנו שבורים ומרוסקים. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע. החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת - איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה, שהפרקליטות הגדירה כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".