לאחר חשיפת חדשות 13: נוה ערער על חסינות פורצי הניידים שלו

פרקליטיו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הגישו ערעור על ההחלטה להעניק חסינות לחושפי הפרשה, בטענה כי אלה עברו על החוק. תמלילי חקירתה של העיתונאית הדס שטייף צורפו לבקשה

זמן צפייה: 01:35

דליפת החומרי הטלפון של נוה: פרקליטי יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר ערערו היום (ראשון) על החסינות שניתנה להדס שטייף וגורם נוסף, שלטענתם פרצו לטלפונים הניידים של נוה. זאת לאחר החשיפה בחדשות 13 בשבוע שעבר, לפיה דלפו חומרים רבים מהמכשירים הסלולריים שלו.

בתוך כך, הבוקר הגישה חדשות 13 בקשה לבית משפט השלום בת"א להתיר לפרסום תמלילי שיחות בין שופטים לבין אפי נוה. במסגרת הבקשה צורפה הודעת הרשות השופטת לפיה אין לשופטים התנגדות לכך. דיון יקבע בקרוב.

על פי הודעת הערעור, הבקשה הוגשה בהתבסס על הודעות של שטייף והגורם הנוסף במשטרה. בעדותה, לטענת פרקליטיו של נוה, הודתה שטייף במספר דברים: היא זאת שיצרה קשר עם מקורבת לנוה שהחזיקה בטלפונים ושידלה אותה למסור לה את המכשירים, למרות הידיעה שמדובר בטלפונים אישיים ופרטיים של עורך הדין, שהיו מוגנים בסיסמה. לטענתם, שטייף יצרה קשר עם גורם אחר, שרואה בנוה יריב אישי, וביקשה ממנו לפרוץ עבורה למכשיר. לאחר שחיטטה בטלפונים, לדבריהם, שטייף העבירה את המידע לגורמים שונים בגלי צה"ל ויידעה אותם שמדובר במכשירים פרטיים של נוה שנפרצו לבקשתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הנהלת בתי המשפט: הרשות השופטת לא מתנגדת שחומרי נוה יתפרסמו

גורמים משפטיים בכירים: "נבדקת האפשרות שנוה הדליף החומרים"

שר המשפטים על דליפת החומרים מהנייד של אפי נוה: "מקור לדאגה"

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: פייסבוק

עוד נכתב בערעור כי הפרקליטות הצבאית התנגדה למהלך הפריצה לטלפונים, ולכן שטייף יצרה קשר ישיר עם פרקליט המדינה, שי ניצן, תיארה בפניו את החומרים שהיו ברשותה, אך לא חשפה אותם. לאחר מכן העידה שטייף כי ניצן צלצל אליה ודיבר איתה "על החשיבות הציבורית שיש בחומר כפי שהוא מבין", וביקש להעביר את החומרים לידיו. חשוב לציין כי באותו השלב ניצן אינו יודע מהם תוצרי הפריצה, וכל המידע שבידיו הוא מדברי שטייף.

"שטייף הודתה הלכה למעשה בביצוע עבירות פליליות חמורות, ולא הייתה הצדקה לתת לה חסינות בגין פעולות פסולות אלה", נכתב בערעור. "בניגוד להצהרות רשמיות, בפועל ניתנה לשטייף הבטחה לחסינות עוד בחודש ינואר 2019, כך שלמעשה לא התקיים הליך אמיתי של בירור אשמה".

"החסינות שניתנה הותנתה במספר תנאים, שאחד מהם היה למסור את כל המידע שברשותה לגורמי אכיפת החוק. ואולם, העובדה שהמידע בטלפונים דלף בימים האחרונים, מלמד כי שטייף הפרה הבטחות אלה, והדליפה את החומרים, כך שגם מטעם זה לא היה מקום לכבד את החסינות שהובטחה לה", נכתב. "הדבר נלמד מהעובדה שהטלפונים והמידע שבהם טרם נמסרו לעורר, כמו העבודה שהוחמר הודלף, ועל פי פרסומים מוין בתיקיות על פי נושאים - בדומה לאופן ששטייף סידרה את החומרים לאחר שחיטטה בהם".

הדס שטייף ואפי נוה
הדס שטייף ואפי נוה | צילום: חדשות 13

ביום שישי שוחחה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עם שופט ששמו הוזכר ברשתות החברתיות. בשיחה בין השניים עלתה סוגיית הדליפה, וייתכן שחיות ניסתה לברר מה היה טיב השיחות של השופט עם נוה. השופט מסר לה את גרסתו, שאותה מסר גם לשופטי בית המשפט שבו הוא עובד.

נוסך לכך, גורם במשרד המשפטים אמר לחדשות 13: "שי ניצן והפרקליטות עשו טעות חמורה כשהכשירו את הטלפונים הניידים. מדובר בהכשרת עבירה מבלי לחשוב על ההשלכות האדירות אם החומר הזה ידלוף - מדובר במחדל".

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה | צילום: חדשות 13

בתוך כך הוציאה הנהלת בתי המשפט הודעה חריגה, והבהירה כי אין לה התנגדות שיתפרסמו החומרים שדלפו ממכשירו הסלולרי של אפי נוה. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעת ההנהלה.

"בעקבות פרסומים אלה, הרשות השופטת רואה לנכון לציין כי על פי הפרסומים בכלי התקשורת צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשתו של נוה, במסגרת הליכים משפטיים שהוא צד להם, ולשם הגנה שאותה ביקש על פרטיותו".

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות בדבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה", לשון ההודעה.