לאחר חשיפת חדשות 13: נוה יערער על חסינות פורצי הניידים שלו

פרקליטי יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר יערערו על חסינות פורצי שלושת המכשירים הסלולריים שלו, ויתבססו על עדות הדס שטייף. השופטת שהייתה ביחסים אינטימיים עם נוה תבקש לקבל את החומרים לידיה

זמן צפייה: 04:15

דליפת החומרי הטלפון של נוה: פרקליטי יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר יערערו על חסינות פורצי שלושת הטלפונים שלו, ויתבססו על עדותה של העיתונאית הדס שטייף - כך פורסם היום (שבת) בחדשות 13. זאת לאחר החשיפה מוקדם יותר השבוע, לפיה דלפו חומרים רבים מהמכשירים הסלולריים של נוה.

כמו כן, בכירי אגף החקירות ייפגשו בתחילת השבוע עם בכירי הפרקליטות כדי לדון בדרכים לבלום את דליפת החומרים. נבדקת האפשרות לפתוח בחקירה ולחקור את כל מי שידוע שהחזיק בחומר הגולמי.

בתוך כך, השופטת אתי כריאף, שהייתה ביחסים אינטימיים עם נוה, תבקש לידיה את החומר שדלף. לפי מקורבים לכריאף, היא תפנה באמצעות עורכי דינה אופיר סטרשנוב לפרקליטות, כאשר לטענתם, רק נגד השופטת הוגש כתב אישום, על אף שהיו עוד מעורבים בפרשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דליפת החומרים של אפי נוה: חיות שוחחה עם שופט ששמו נקשר בפרשה

סומליה: 90 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ משאית תופת

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: פייסבוק

אמש שוחחה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עם שופט ששמו הוזכר ברשתות החברתיות בעקבות חשיפת חדשות 13. בשיחה בין השניים עלתה סוגיית הדליפה, וייתכן שחיות ניסתה לברר מה היה טיב השיחות של השופט עם נוה. השופט מסר לה את גרסתו, שאותה מסר גם לשופטי בית המשפט שבו הוא עובד.

בתוך כך, גורם במשרד המשפטים אמר לחדשות 13: "שי ניצן והפרקליטות עשו טעות חמורה כשהכשירו את הטלפונים הניידים. מדובר בהכשרת עבירה מבלי לחשוב על ההשלכות האדירות אם החומר הזה ידלוף - מדובר במחדל".

בתוך כך הוציאה הנהלת בתי המשפט הודעה חריגה, והבהירה כי אין לה התנגדות שיתפרסמו החומרים שדלפו ממכשירו הסלולרי של אפי נוה. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעת ההנהלה.

"בעקבות פרסומים אלה, הרשות השופטת רואה לנכון לציין כי על פי הפרסומים בכלי התקשורת צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשתו של נוה, במסגרת הליכים משפטיים שהוא צד להם, ולשם הגנה שאותה ביקש על פרטיותו".

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות בדבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה", לשון ההודעה.