פרשת אפי נוה: הפרקליטות מתנגדת להסרת איסור הפרסום

לאחר שהודיע בית המשפט כי לא יתנגד לחשיפת ההתכתבויות בין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר לשופט, התביעה מבקשת להתיר רק חומרים שמוסכמים על שני הצדדים

זמן צפייה: 01:15

פרשת אפי נוה: הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) כי תתנגד לחשיפת ההתכתבויות בין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לבין שופט ששמו לא מותר לפרסום, אלא במקרים ספציפיים שיוסכמו על שני הצדדים. זאת בתגובה לבקשת חדשות 13 להסיר את צו איסור הפרסום על הפרשה. כזכור, בשבוע שעבר הודיע בית המשפט כי אין לו התנגדות להסרת צו איסור הפרסום, וכי זה ניתן לבקשתו של נוה בלבד.

מוקדם יותר השבוע הודיעה המשטרה כי החליטה לפתוח בבדיקת דליפת החומרים ממכשירי הטלפון של נוה. בהתאם להחלטה, שהתקבלה בתיאום עם פרקליטות המדינה, המשטרה תבדוק אם החומרים אכן מוחזקים שלא כדין ברשות גורמים שאינם מוסמכים לכך, ואם הופצו שלא כדין. ההחלטה נפלה לאחר שהגיעו אינדיקציות נוספות לדליפה והחזקת החומר שלא כדין מצד גורמים שונים.

יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה | צילום: החדשות 13

ביום ראשון, כאמור, הגישה חדשות 13 בקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל ההתכתבויות של נוה עם שופטים ושופטות רבים, כמה מהן כבר דלפו לתקשורת בחו"ל ולרשתות החברתיות. אפי נוה עצמו מתנגד נחרצות להסרת צו איסור הפרסום.

בד בבד, הגיש נוה באמצעות עורך דינו, בועז בן צור, ערר על החסינות שהעניק שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, לכתבת גל"צ, הדס שטייף, שחשפה את פרשת השוחד המיני. בערר נחשפה בפעם הראשונה גרסתה של שטייף: "מצלצל אליי שי ניצן, מדבר איתי על החשיבות הציבורית שיש בחומר כפי שוהא מבין אותה, וביקש ממני להעביר את החומרים".

בן צור טען בערר כי שטייף יצרה את הקשר עם ניצן ותיארה בפניו את החומרים שהיו ברשותה, "אך לא חשפה אותם בפניו - באותו שלב פרקליט המדינה אינו יודע מהם תוצרי הפריצה וכל המידע שבידיו הוא מדברי העיתונאית".

הדס שטייף
הדס שטייף | צילום: צילום מסך- גיא פינס

עורך הדין יולי רוזנברג, ההאקר שפרץ לטלפון הנייד של נוה, סיפר בריאיון בלעדי ל"הצינור": "החומרים לא דלפו ממני. לעולם לא. אין לי אותם, זה לא יכול להגיע ממי שלא מחזיק בהם".

רוזנברג, שעמד בראש מחאת המתמחים שפרצה בשנה שעברה וטענה שנוה הקשה את תנאי הסף של מבחני הלשכה, הוא לא פצחן מקצועי וקיבל את הפנייה מכתבת גל"צ הדס שטייף עקב חלקו במאבק. בהתייחס לשאלה האם הוא חושש אמר עורך הדין: "לא. הפרקליטות יודעת לבצע את עבודתה, היא יודעת למה היא נתנה חסינות ולמי. אני ממש לא מוטרד מזה". עוד הוסיף: "הייתי ביחידה החוקרת יותר מפעם אחת, ואין שום בעיה עם זה. כל אימת שאתבקש להגיע אליהם, אעשה זאת בשמחה ובמהירות".