בצל המשבר: חשד להצתת מבנה של רשות המסים בחולון

המשטרה חושדת שאלמונים המזוהים עם מחאת "העצמאים" אחראים להצתה. נזק קל נגרם למבנה. במקום רוססה הכתובת "דם עצמאי לא הפקר". רשות המסים: "מעשה נפשע, שעיתויו מוסיף לחומרתו"

זמן צפייה: 01:29

אלמונים הציתו הלילה (רביעי) מבנה של רשות המסים בשדרות ירושלים שבחולון. על פי החשד, מדובר באנשים המזוהים עם מחאת "העצמאים", ברקע המשבר הכלכלי בשל מגפת הקורונה. נזק קל נגרם למבנה. במקום רוססה הכתובת "דם עצמאי לא הפקר". מדובר בבניין שנמצא בשד׳ ירושלים 162, חולון. משותף לרשות המיסים ולביטוח לאומי. לפי הכיתוב מעריכים שהפעולה כוונה נגד רשות המיסים. אנשי הביטוח הלאומי שהגיעו למקום טוענים שנמצאו שני בקבוקי תבערה.

רשות המסים מסרה בתגובה כי "נסיון הפגיעה במשרדים של רשות הנמנית על מוסדות המדינה, ויעודה המרכזי גיוס המשאבים המממנים את השירותים שלה לאזרחיה, הוא מעשה נפשע כשלעצמו ועיתויו, בערב יום העצמאות ה-72 למדינה, אף מוסיף לחומרתו. יש להיצר במיוחד על המעשה גם על רקע המאמצים הכבירים שמשקיעים עובדי רשות המסים לסייע ולהקל על העסקים תוך דגש על ציבור העצמאים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער: רות כהן, תלמידת אולפנה בגדרה

בהצדעה לצוותים הרפואיים: מטס חיל האוויר מעל בתי החולים • צפו

מספר המתים מקורונה עלה ל-212; מניין המחלימים גדול מהחולים

הכתובת שרוססה על בניין ביטוח לאומי בחולון
הכתובת שרוססה על בניין ביטוח לאומי בחולון | צילום: חדשות 13

לאחר ההקלות האחרונות, בהן בין היתר איסוף עצמי של אוכל ממסעדות ופתיחת חנויות רבות, נפתחו עסקים רבים, ואלפי עובדים חזרו מחל"ת. עם זאת, בישראל עדיין יותר ממיליון מובטלים מאז תחילת המשבר, כאשר המספר אינו כולל עצמאים רבים שנקלעו לבעיות כלכליות קשות.

ביום שישי, כזכור, הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים בסך של שמונה מיליארד שקלים. הסיוע יוענק כתלות במידת הירידה בפעילות העסקף כאשר המענק המקסימלי יהיה 400 אלף שקלים. כמו כן, אושרה הפעימה השנייה בתוכנית הסיוע לעצמאים.

בין היתר, המענק מתחשב בעסקים שנמנעו מלהוציא את עובדיהם לחל"ת, ומתגמל אותם יותר. המדינה תכסה חלקית את הוצאות ההעסקה בזמן המשברץ תגמול זה לא היה ידוע לכתחילה. מדובר בפיצויים שיתקבלו בנוסף למענק העצמאים שמקבל בעל העסק.

בד בבד, הממשלה אישרה מענק מיוחד נוסף לבני 67 ומעלה שפוטרו במהלך המשבר. אוכלוסייה זו תקבל עד 4,000 שקלים בחודש מאי, נוסף על 6,000 שקלים בחודשים מארס-אפריל.