ביקש שיוריד את בגדיו וייגע בעצמו: אישום נגד פסיכותרפיסט מהצפון

נחום נוסבאום בן ה-65 נאשם שניצל את מרותו ופגע באחד ממטופליו, שהיה אז קטין בן 12 - במטרה לספק לנאשם גירוי מיני. במסגרת טיפולי "הרפיה", ניצל נוסבאום את תלות המטופל ונגע באיבריו האינטימיים ללא הסכמתו החופשית

כתב אישום נחום נוסבאום פסיכותרפיסט

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד הפסיכותרפיסט נחום נוסבאום בן ה-65, תושב קריית אתא, בגין מעשים מגונים בקטין בן 12 שכיום בן 30, שאותם ביצע לכאורה בזמן שטיפל בו במסגרת עבודתו.

כתב אישום נחום נוסבאום פסיכותרפיסט
כתב אישום נגד הפסיכותרפיסט נחום נוסבאום

על פי כתב האישום, ב-2004 התחיל המתלונן לטפל אצל הנאשם, והמשיך להגיע אליו באופן סדיר במשך שנים ארוכות. המתלונן היה מגיע לטיפולים בתדירות גבוהה, כשלפי כתב האישום נוסבאום היה מבצע בו מעשים מגונים כמעט בכול טיפול, ללא הסכמתו החופשית ותוך ניצול תלותו של המתלונן בו.

לפי האישום, הנאשם היה טוען בפני המתלונן שבמסגרת טיפולי "הרפיה" עליו לפשוט את בגדיו. המתלונן, שפיתח תלות ויחסי אמון בנאשם, היה עושה כדבריו, תוך שהנאשם מנצל זאת ונוגע בגופו ובאיבריו האינטימיים. במקרים אחרים הנאשם לכאורה אמר למתלונן לגעת באיבריו האינטימיים שלו עצמו, והקטין היה עושה כדבריו. כל זאת כדי לספק לנאשם גירוי מיני.

בדיון שהתקיים בחודש שעבר עדכנה המשטרה כי נוסבאום נחשד גם בהחזקת חומר פורנוגרפי שבו מופיעים קטינים, כשעל פי אופיים של חלק מהצילומים, ניתן לחשוד כי החשוד ביצע מעשים מגונים גם בנערים נוספים.

השוטר הציג לשופט תמונות מהטלפון הנייד של המטפל, ובו נראו כ-14 קטינים, אך לא ידע להשיב לשאלותיו לגבי מתי צולמו התמונות והאם מופיעים בהן מטופלים של החשוד. בבקשת המעצר ייחסה המשטרה לנוסבאום חשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 16, מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך והשגחה, ומעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל.