שופטת מחוזי: בכירים בפרקליטות הורו לאסוף עליה חומר מכפיש

השופטת המכהנת בחיפה התלוננה בכתב נגד בכירים בפרקליטות ובמחוז כי הנחו את הכפופים להם לאסוף נגדה חומרים מכפישים כי לא היו מרוצים מפסיקותיה ומהביקורת שמתחה נגדם. הפרקליטות: "השופטת ביקשה לראות בבירור שערך מיצוי של תלונתה"

זמן צפייה: 03:15

שופטת בבית המשפט המחוזי בחיפה טוענת כי בכירים בפרקליטות המדינה ובמחוז חיפה הורו לאסוף עליה חומרים מכפישים. כך נחשף הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון".

לפי התלונה שהוגשה לפני שנה על ידי השופטת בכתב, אותם בכירים הנחו את הכפופים להם לאסוף את החומרים משום שלא היו מרוצים מפסיקותיה ומהביקורת שמתחה נגד הפרקליטות.

השופט דוד רוזן, הנציב היוצא לביקורת על הפרקליטות
השופט דוד רוזן, הנציב היוצא לביקורת על הפרקליטות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב ששיגרה לנציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן, היא כותבת שפרקליט מסוים הגיע לקלדנית שלה שיש הנחיה לאסוף נגד חומר מכפיש. לפי התלונה, מנהל מחלקה בפרקליטות המדינה ופרקליטת מחוז אחראים להנחיה לאסוף את החומרים.

"האירועים שפורטו מהווים ניסיון להלך עליי אימים", כתבה השופטת. "ההתנהלות חמורה ואינה עולה בקנה אחד עם המצופה מפרקליטים. רוזן זימן את הצדדים ופועל כגורם מגשר. הפרקליטים המאיימים לכאורה טוענים כי הפרקליט שדיווח עליהם לא הבין נכון ושחלה טעות מצערת ושלא הייתה להם כל כוונה לפגוע בשופטת. הם הכחישו כי הייתה להם כוונה לחפש נגד השופטת חומר מכפיש.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "התלונה נבחנה לעומקה על ידי נציב תלונות הציבור על הפרקליטות, שלאחר בירור מעמיק של הדברים קבע בהחלטתו כי מדובר באירוע שהוא בבחינת 'לאו אירוע'. השופטת ביקשה אף היא מהנציב לראות בבירור שערך מיצוי של תלונתה".