"ראה אדם שלא הכיר - והחליט להורגו": אישום ברצח בוחן הנהיגה

על פי כתב האישום שהוגש היום בחיפה, אביב חכים בן אליהו רצח את יוסף שמילוביץ' בן ה-67, לאחר שראה אותו באקראי ברחוב, ולאחר מכן נכנס לביתו של אדם שהכיר ודקר גם אותו לעיני אמו

אביב חכים, מואשם שדקר למוות את בוחן הנהיגה יוסף שמילוביץ' | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אביב חכים בן אליהו, בן 22, בגין רצח יוסף שמילוביץ' בן ה-67, לפני כשלושה שבועות. על פי כתב האישום, בן אליהו נתקל באקראי בשמילוביץ', עמו לא הייתה לו היכרות מוקדמת, פתח את דלת רכבו, דקר אותו ופצע אותו קשה. מספר שעות לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים. לאחר מכן דקר מכר שלו ופצע אותו קשה. בן אליהו מואשם בעבירת רצח, בניסיון לרצח ובהחזקת סכין.

שמילוביץ', בוחן נהיגה מקריית מוצקין, יצא מביתו בבוקר יום הרצח ונכנס לרכבו. על פי כתב האישום, בן אליהו הבחין בו במקרה והחליט להרוג אותו. הוא רץ לכיוון הרכב, פתח את דלת הנהג והחל לדקור את שמילוביץ' עם סכין שנשא עליו. שמילוביץ' ניסה להתגונן ולהדוף אותו עד שבשלב מסוים הצליח לצאת מהרכב בניסיון לברוח, אך בן אליהו הגיע אליו והמשיך לדקור אותו פעמים נוספות עד שעזב אותו כשהוא מדמם.

אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ'
אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ' | צילום: גלעד שושן - חדשות 13

שמילוביץ' הצליח לחזור לרכב ונסע עד לתחנת המשטרה הקרובה, החל לצעוד לכיוון הכניסה והתמוטט. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה אותו לבית החולים רמב"ם, שם כאמור, נקבע מותו.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190723-2100' autoplay='0' credit='' desc='כתבה מתוך המהדורה המרכזית לאחר המקרה' kid='1_h1fqxx65' duration='137'']

אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ'
אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ' | צילום: חדשות 13

לאחר התקיפה של שמילוביץ', המשיך בן אליהו לכיוון ביתו של חבר שלו בן 24. אמו של החבר פתחה לו את הדלת הכניסה אותו ואמרה לו שבנה ישן. בן אליהו נכנס לחדרו של החבר והתיישב על מיטתו. כשחברו התעורר הוא הבחין כי בן אליהו אוחז בסכין מגואל בדם. הוא הבין את המתרחש, הספיק לקרוא "לא, יא בן זונה" ובן אליהו דקר אותו בחזה ובעורף. האם ששמעה את הצעקות נכנסה ובן אליהו ברח מהדירה ונתפס על ידי אחד מהשכנים עד שהמשטרה עצרה אותו.

זירת הדקירה בחיפה בה נהרג תושב הקריות בן 67 | צילום: דוברות המשטרה