למרות שתועד במצלמות האבטחה: רוצח ילנה פלוטניקוב לא נתפס

ב-2014, שנתיים לאחר הרצח, נעצר חשוד בעקבות פרסום ב"כלבוטק", אך הוא שוחרר לאחר שחזור לא מוצלח. התיק חזר לנקודת ההתחלה, והרוצח האמיתי עדיין מסתובב חופשי • "ללא קצה חוט" - פרק 3

זמן צפייה: 07:59

ילנה פלוטניקוב נרצחה ב-12 ביוני 2012 בתא שירותים בתחנה המרכזית בתל אביב, ובשבע השנים שחלפו הרצח לא פוענח. זאת למרות שמצלמות האבטחה של התחנה תיעדו את פלוטניקוב הולכת יחד עם איש, שפניו בתיעוד נראות בבירור.

במשך שנתיים מאז המקרה לצוות החקירה לא היה קצה חוט, עד שראש צוות החקירה אסף ברנס החליט לפנות לעזרת הציבור. החומר שודר בתוכנית "כלבוטק", והתקבלה פנייה במוקד משטרת ישראל מאדם שזיהה כביכול את החשוד. המשטרה עצרה אדם, והיה עליה להתאים את הראיות בינו והבין הצילומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אונס בת ה-7: "ייתכן שהתיאור בכתב האישום – מתייחס לאירוע אחר"

האם מותו של מורסי יביא להסלמת המתיחות במצרים?

בכיר בשירותי הכבאות נחקר בחשד לשורת הטרדות מיניות של עובדות

הרוצח
הרוצח | צילום: חדשות 13

"ללקוח שלי היה קעקוע על גב כף היד, בניגוד לאיש בצילום", סיפר עו"ד קובי מרגולוב, שייצג את החשוד שנעצר. המקרה הובא בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב שמואל מלמד, והוא קבע: "החשוד בפניי אין משקלו כמשקל החשוד שבצילום. לא ניתן לקבוע בצורה ברורה שלא מדובר באותו אדם". החשוד שוחרר, והתיק חזר לנקודת ההתחלה.

עו''ד קובי מרגולוב, ייצג את החשוד ששוחרר
עו''ד קובי מרגולוב, ייצג את החשוד ששוחרר | צילום: חדשות 13
ילנה פלוטניקוב והחשוד ברצח
ילנה פלוטניקוב והחשוד ברצח | צילום: חדשות 13

מסרטוני מצלמות האבטחה ניתן ללמוד שהאדם המצולם הכיר היטב את סמטאות התחנה המרכזית. הוא ידע בדיוק כיצד להיעלם. ילנה השאירה אחריה ילד קטן שחיכה לה בבית. שבע שנים אחרי, גם הוא נותר ללא תשובות. חוקרי ימ"ר עדיין מחפשים את הרוצח, שעל פי החשד מסתובב חופשי.

התחנה המרכזית, תל אביב
התחנה המרכזית, תל אביב | צילום: חדשות 13
אסף ברנס, ראש צוות החקירה
אסף ברנס, ראש צוות החקירה | צילום: חדשות 13