רצח סוזאן ותד: מעצרו של בעלה הוארך בתשעה ימים

יומיים לאחר שנמצאה גופתה של הנעדרת בת ה-37 בחורשה הסמוכה ליישוב חריש, הובא וליד ותד בן ה-44 לדיון בהארכת מעצרו • שש נשים ישראליות נרצחו מאז תחילת השנה

זמן צפייה: 00:19

מעצרו של וליד ותד, בן 44, החשוד ברצח אשתו סוזאן הוארך הבוקר (שני) בתשעה ימים. ותד נעצר במהלך חקירת היעלמותה של אשתו בשבוע שעבר, בחשד למעורבות בהיעדרותה. לאחר מספר ימים של חיפושים, בהם המשטרה קראה לציבור לסייע במציאת הנעדרת, נמצאה ביום שבת גופתה של סוזאן, בת 37 בחורשה הסמוכה ליישוב חריש.

בתוך כך, בית המשפט האריך היום בארבעה ימים את מעצרו של גבר בן 48, תושב חולון, החשוד ברצח וקשירת קשר בפרשת מותה של יסמין רז, בת ה-28 שנפלה אל מותה לפני כחודשיים מהקומה השישית של דירתה בחולון. השופט אמר כי ישנה ראייה חשובה, אך גורמים במשטרה טוענים שהתשתית הראייתית חלשה וגבולית. זאת, לאחר שהמשטרה סברה לאחר האירוע כי הצעירה שלחה יד בנפשה, וסגרה את התיק. בני משפחתה דרשו נתיחה שלאחר המוות והפעילו לחץ כבד על המשטרה - שפתחה מחדש את התיק והקימה צוות חקירה מיוחד.

בינואר האחרון, כאמור, נמצאה רז ללא רוח חיים לאחר שנפלה ממרפסת דירתה ברחוב רבינוביץ' שבעיר. לאחר מותה, רמזו בני משפחתה ברשתות החברתיות כי אחד הנוכחים בדירה דחף אותה אל מותה. "היא הייתה ילדה שמחה, אהבה את החיים, אהבה את הבריות", סיפר עליה אביה אבנר. "אהבו אותה המשפחה, השכנים, החברים. תמיד מחייכת, תמיד אוהבת". במשטרה, כאמור, העריכו כי מדובר בהתאבדות.

סוזנה ותד ובעלה החשוד ברצח
סוזנה ותד ובעלה החשוד ברצח | צילום: חדשות 13

יסמין, בת ה-28, הייתה בת זקונים במשפחה גדולה ומבוססת. החיוך הרחב שלה והעדינות בתמונותיה לא מסגירים את מצבה שהלך והידרדר בחודשיה האחרונים. מאז התמכרה לסם הפיצוציות נייס גיי, סם סינטטי שהוכח כגורם לפסיכוזות ונזק נוירולוגי והוצא מחוץ לחוק בישראל, עברה יסמין לדירה מחוץ לבית הוריה, שם גרה עם מ', נכה סיעודי שסובל מדלקת פרקים כרונית.

בשעות האחרונות לפני שנמצאה מוטלת מתחת לבניין, החל ויכוח בין יסמין לבין מ', שותפה לדירה, השכנים סיפרו ששמעו צעקות שבקעו מהדירה. מ' הודה שהתלקח ביניהם ויכוח קולני, אך הכחיש שפגע בה. "היא הייתה כל הזמן תוקפת אותי ורבה איתי", אמר. "צעקות היו פה, אני לא מכחיש, צעקות אימים".

לפני כשלושה שבועות נורתה למוות דיאנה אבו קטיפאן בת 18 בשדרות מיכה רייסר שבלוד, מספר ימים לפני שהייתה צפויה להתחתן. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותה. אדם נוסף נפצע קל באירוע. בן דודה של הצעירה עוכב לחקירה. אמה של הנרצחת, אסמאהן אבו קטיפאן, נרצחה אף היא לפני 13 שנים.

יסמין רז | צילום: החדשות 13

מאוחר יותר באותו ערב, נעצרו ארבעה חשודים, בני משפחה של דיאנה אבו קטיפאן שנרצחה בלוד, בחשד למעורבות ברצח. כאמור, דיאנה אבו קטיפאן בת ה-18 נורתה למוות היום כתוצאה מירי בשדרות מיכה רייסר שבלוד, מספר ימים לפני שהייתה צפויה להתחתן. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותה. אדם נוסף נפצע קל באירוע. בן דודה של הצעירה עוכב לחקירה. אמה של הנרצחת, אסמאהן אבו קטיפאן, נרצחה אף היא לפני 13 שנים.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ובודקת את החשד כי הרקע לירי הוא התנגדות בני משפחתה לנישואיה המתוכננים. ככל הנראה, לצעירה היה חבר ממשפחה אחרת, ובתקופה האחרונה בני הזוג ברחו והתחבאו בשטחים. נציגי העדה הגיעו אליהם, והבטיחו לזוג שהם שהם יקבלו את הקשר ויבחנו את החתונה. בזמן שהצעירה נעדרה מביתה, המשטרה הציעה לה הגנה, אך היא סירבה ואמרה שאין צורך בה.