בתום מצוד שנמשך 23 יום: החשוד ברצח גרושתו נלכד ע"י המשטרה

השוטרים איתרו את רביע כנאענה, תושב עראבה בן 40, שלפני כשלושה שבועות דקר למוות את וופאא עבאהר. הוא נתפס לאחר שגב רכב - ואז ניסה לדקור את אחד השוטרים. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו

זמן צפייה: 00:22

רביע כנאענה, תושב עראבה בן 40 שעל פי החשד דקר למוות את גרושתו לפני כשלושה שבועות, נתפס הערב (שני) על ידי משטרת ישראל בתום מצוד שנמשך 23 ימים. החשוד נלכד באזור עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב, וכשנעצר - ניסה לדקור שוטר באמצעות סכין שהיה ברשותו, אך לא הצליח. מחר הוא יובא לבית משפט השלום בנצרת לדיון בעניינו, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בתום מצוד אינטנסיבי, במהלכו כוחות משטרה רבים ובכללם גם יחידות מיוחדות של המשטרה, עסקו בפעילות מבצעית ומודיענית לאיתור החשוד וערכו סריקות בשטח וחיפושים אצל קרוביו ומכריו של החשוד, לפני זמן קצר שוטרי משטרת ישראל לכדו את החשוד בשטח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שנה של מגפה: הבכירים שניהלו את משבר הקורונה עושים חשבון נפש

הראשונים במערב: מבצע החיסונים בבריטניה נגד הנגיף יוצא לדרך

ליהנות בדובאי מבלי לשבור את החיסכון: המדריך לתייר הישראלי

ופאא עבאהרה, שנדקרה למוות על ידי שנרצחה על ידי בן זוגה לשעבר בעראבה
ופאא עבאהרה, שנדקרה למוות על ידי שנרצחה על ידי בן זוגה לשעבר בעראבה | צילום: באדיבות המשפחה

יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על לכידתו של כנאענה, ומסרה: "טרור הוא טרור - יידע כל טרוריסט שהאכיפה והצדק יגיעו אליו. יש לברך את משטרת ישראל על הנחישות ולקוות שכך יקרה גם במקרים דומים. חבל שהרשויות לא גילו את אותה הנחישות לפני האירוע הנורא כאשר הנרצחת התחננה לסיוע ולעזרה".

"במקביל", הוסיפה פאר, "הגיע הזמן שבתי המשפט ישיתו עונשים כבדים בהרבה כחלק מהשלמת ההרתעה אל מול מי שחושב להרים יד על אישה. זהו מסר חשוב שכל אישה ששוקלת להתלונן צריכה לדעת- מסר לפיו הצדק ייעשה".

רביע כנאענה, חשוד בדקירת גרושתו בעראבה
רביע כנאענה, החשוד בדקירת גרושתו בעראבה | צילום: דוברות המשטרה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה גם כן, למעצר של כנאענה, ואמרה: "רק עכשיו, אחרי שלוש שבועות, נעצר הרוצח של וופאא. רצח שכל פרטיו היו ידועים והכתובת הייתה על הקיר. טוב שהמשטרה תפסה את הרוצח, אבל לא הייתה סיבה שזה יקח כל כך הרבה זמן בו משפחתה חיה בפחד".

"הרצח של וופאא צריך להדליק נורות אזהרה בכל הרשויות", טענה חברת הכנסת, "שמפקירות מאות אלפי נשים שמצויות בסכנה יומיומית. יש לקוות שמעצר זה יהיה צעד ראשון בפענוח 60% ממקרי הרצח בחברה הערבית שלא פוענחו. עכשיו תורה של המערכת המשפטית אשר הפקירה את וופאא בחייה לעשות צדק איתה".

חשד לרצח בעראבה
חשד לרצח בעראבה | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, כנאענה חשוד כי בחודש נובמבר, התנגש ברכבה של גרושתו וופאא עבאהר, ואז יצא מרכבו והחל לדקור אותה. היא נפצעה אנוש, ובהמשך נקבע מותה במרכז הרפואי פוריה.

בני הזוג, שעד כה היו בהליכי גירושין, מוכרים למשטרה ולשירותי הרווחה. כנאענה עצמו ריצה בעבר שמונה חודשי מאסר על עבירות של אלימות במשפחה. ועדת השחרורים סירבה לקצר את עונשו משום שהוא לא רצה לקבל טיפול מכל סוג שהוא. הנרצחת שהתה במקלט לנשים מוכות - אך עזבה אותו מרצונה.

בכתב אישום שהוגש נגדו אשתקד, צוין שהחשוד איים על אשתו באומרו: "אל תכריחי אותי לעשות טעות, יהיה לי קשה עם זה שאת והילדים תעזבו, יהיה לי קשה עם זה ואני לא אשלוט על התנהגותי".