דריסת מתנדב המשטרה: רמת החשד הועלתה לרצח

בתום הערכת מצב מיוחדת במשטרה הוחלט כי אירוע דריסת המתנדבים בראשל"צ, בו מצא את מותו רס"ר עמיחי כרמלי, ייחקר במישור הפלילי על ידי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, בחשד לרצח. החשודים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם

זמן צפייה: 06:31

בתום הערכת מצב מיוחדת במשטרה, הוחלט הערב (שבת) כי אירוע דריסת המתנדבים בראשון לציון לפנות בוקר ייחקר במישור הפלילי על ידי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, כאשר רמת החשד הועלתה לרצח.

בוחני התנועה במחוז מרכז פתחו הבוקר בחקירה מואצת של האירוע הטראגי, בו נדרס למוות מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי, ונפגעו שני מתנדבים נוספים שהיו בתפקיד, על ידי מספר חשודים שפרצו את מחסום בידוק השכרות, לפי החשד בניסיון להימלט מהמשטרה. הלווייתו של כרמלי תיערך מחר בבית העלמין בראשון לציון.

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב אגף התנועה של המשטרה בן 46, נדרס למוות לפנות בוקר על ידי חמישה תושבי רהט בכביש 412 (רחוב דרך המכבים) בראשון לציון. באירוע נפצעו באורח קל שני מתנדבי משטרה נוספים, ארקדי מיכאלצ'וק וגנאדי שניטמן, אשר שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי.

האירוע החל כאשר שוטרי תחנת ראשון לציון הבחינו לפנות בוקר ברכב חשוד הפוגע במונית בעיר ונמלט מהזירה לכיוון צומת בית דגן, כאשר בהגיעם אל מחסום בידוק שכרות הם דרסו את מתנדבי המשטרה שפעלו במקום. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של רס"ר כרמלי במקום, ושלושת הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא.

מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון
מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

כרמלי, תושב ראשון לציון בן 46, שירת כמתנדב באגף התנועה, ביחידת ימת"א שפלה, למעלה מ-15 שנים. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. סבו, רפ"ק משה כרמלי, שירת כקצין במשטרה, ובתפקידו האחרון היה סגן מפקד רצועת עזה וצפון סיני, אשר נהרג גם הוא בעת מילוי תפקידו, בגיל 44, כאשר רימון הושלך למכוניתו ברחוב הראשי של עזה בערב יום הכיפורים בשנת 1973.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111446' autoplay='0' credit='' desc='בתו של רס"ר כרמלי: "ישר הבנו שהוא לא יחזור"' poster='' kid='1_wuvrvy3j' duration='']

יובל, בתו של כרמלי, אמרה היום לאחר שנודע דבר מותו: "אני ראיתי אתמול בפעם האחרונה כשחזרתי מהעבודה בצהריים. ישר הלכתי לישון, חשבתי שהוא הולך למשמרת כרגיל. בבוקר קמנו לדפיקות דלת חזקות של איזה עשרה שוטרים שנכנסו הביתה, וישר הבנו לבד שהוא לא יחזור. איך שאמא שלי שמעה שהוא מת, או נרצח יותר נכון, אני ירדתי למטה והתחלתי לצרוח את החיים שלי ברמה שהקמתי פה את כולם ממש מוקדם מהצרחות".

"היה לנו קשר ממש טוב, יותר מאבא ובת", הוסיפה יובל, "ברמה שהייתי תקועה באילת, הוא היה בא לאילת לחלץ אותי משם. אתמול אמרתי לו 'אבא יש מחר 35 מעלות, בוא נלך לים', אז הוא אמר לי 'אל תדאגי, אני אחזור ממשמרת, אלך לישון שעה שעתיים ונלך לים כמו שרצית', ומתברר בסוף שזה לא יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111447' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של רס"ר כרמלי: "חיכו לי שלושה שוטרים בבית"' poster='' kid='1_0f0r6kru' duration='']

עמית, אחיו של כרמלי, סיפר: "הבוקר התבשרנו על נפילתו בעת מילוי תפקידו של אחי הגדול, עמיחי כרמלי, שהתנדב במשטרת התנועה במשך 16 שנה. היה מתנדב במשטרת ישראל סך הכל 30 שנה, 14 שנה לפני כן הוא התנדב במשטרת ראשון לציון, גם במשמר האזרחי וגם במשטרת התנועה".

"התבשרתי על האירוע הבוקר כאשר חזרתי אחרי שגרת שבת שלי, וחיכו לי שלושה שוטרים בבית", הוסיף עמית, "למשפחה הגיעו הבוקר שוטרים והודיעו למשפחה על האירוע. עמיחי יצא אתמול למשמרת שגרתית בשעה 20:00, הוא עושה את זה פעם בשבועיים כבר 14 שנה. המשמרת מבחינתנו הייתה צריכה להסתיים היום בבוקר כשהוא חוזר הביתה. המשמרת לא נגמרה. על פרטי האירוע אני לא מדבר, אני לא יודע יותר מדי פרטים על האירוע מעבר למה שפורסם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206111449' autoplay='0' credit='' desc='גיסתו של רס"ר כרמלי: "הייתה לו אהבת הארץ ואהבת הזולת"' poster='' kid='1_2jzc0xdw' duration='']

דנה בני, גיסתו של כרמלי, סיפרה: "אני מכירה אותו כמעט רוב חיי, הייתם להם זוגיות נהדרת, זו הייתה אהבה ממבט ראשון. הם הכירו במשמר האזרחי, שניהם התנדבו שם מגיל 16, זו אהבה שלא רואים כל יום. אני יכולה לספר על עמיחי בתור כמו אחות קטנה שלו, שהייתה לו אהבת הארץ, הייתה לו אהבת הזולת, הוא אהב לתת, הוא אהב לעשות, גם אם זה בא על חשבון המשפחה שלו. לפני שמונה חודשים פקד אותנו אסון נוסף במשפחה, אחי הקטן אסף נפטר ממחלת הסרטן, אז לצערי העצב עוד טרי".