"התעלם מקריאות השוטרים": כתב אישום נגד בן 44 בגין רצח אמו

מכתב האישום עולה כי יניב קמינסקי החליט להרוג את אמו, עמה גר. האם הזעיקה עזרה, אך הנאשם המשיך את מעשיו. הפצועה פונתה לבי"ח שם מתה מפצעיה. "הכה אותה בראשה וחנק אותה"

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד יניב קמינסקי בן ה-44, בגין רצח אמו ויויאן בלוד בחודש שעבר. מכתב האישום עולה כי ב-17.4 החליט קמינסקי להרוג את אמו בת ה-65 – איתה גר. כשהבינה האם את כוונתו התקשרה לשכנתה והזעיקה עזרה. בתגובה לכך, התקשרה השכנה למשטרה וכוחות משטרה הגיעו למקום.

לפי האישומים, הבן ניגש אל אמו ששהתה במטבח, והכה אותה בראשה ובגופה. בהמשך כאשר נפלה אל הרצפה רכן אליה הנאשם וחנק אותה בידיו. באותה העת ניסו השוטרים לפרוץ אל הדירה הנעולה, אך הנאשם התעלם מקריאותיהם ולא הפסיק עד שנכנסו אל הבית. כתוצאה ממעשיו נגרמו לאישה חבלות חמורות: היא פונתה לבית החולים עם בצקת מוחית קשה, חבלה בראשה ושברים בצלעות. למרות מאמצי הצוות הרפואי, מותה נקבע למחרת.

ביום בו נרצחה קמיניסקי, אותרה גופתה של נג'לאא אל-עמורי בסמוך לתל חדיד שבאזור יער בן שמן. אל-עמורי היא האישה הרביעית השנה שנרצחה בישראל בגלל היותה אישה. זאת, בנוסף לשלוש נשים ישראליות שנרצחו בחו"ל על ידי ישראלים - כך נמסר מפרויקט "תזכור", להנצחת נשים שנרצחו על רקע מגדרי. אל-עמורי, בת 19 מלוד, נעלמה מביתה כזכור לפני למעלה משבועיים ולא נראתה עוד בחיים.

ויויאן קמינסקי
ויויאן קמינסקי | צילום: פייסבוק

עוד בחדשות 13:

הגבר שטען כי רצח את החיילת רחל הלר נשלח לאשפוז פסיכיאטרי

"הגופות נערמות": שבע נשים נרצחו על רקע מגדרי מתחילת 2019

חשד לרצח: האישה שהותקפה ע"י בנה בלוד מתה מפצעיה

נג'לאא אל-עמורי
נג'לאא אל-עמורי | צילום: דוברות המשטרה

מרים גברעם, ממנהלות הפרויקט, מסרה כי "למרות הגופות שנערמות והמספר הבלתי נתפס של הרציחות – שבע נשים בפחות מארבעה חודשים, ביטחונן האישי של נשים נזנח בסדר העדיפויות". גברעם קראה לממשלה לאשר העברת התקציבים ליישום המלצות הוועדה הבין-משרדית: "יש להקצות משאבים מיידים, ולא לחכות לחקירה בדיעבד", אמרה גברעם. "אנו דורשות כי פעולותיה הראשונות של הממשלה החדשה שתוקם בקרוב תהיינה אישור העברת התקציבים על סך 250 מיליון ש"ח. אנחנו קוראות לממשלת ישראל - דמן של נשים אינו הפקר, ובעוד הממשלה היוצאת מנסה למסמס את המאבק והדרישות הצודקות שלו, נשים ממשיכות לשלם בחייהן על אוזלת ידם. רצח נשים אינו גזרה משמיים ובידכם למנוע את הרצח הבא".

לאחר מציאת גופתה של אל-עמורי, עצרה המשטרה חמישה מבני משפחתה של הנעדרת, בהם שני חשודים בני 15 ו-23, ושלוש חשודות בנות 28, 29 ו-49, כולם תושבי לוד שיובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

סוזאן ותד, הנעדרת שגופתה נמצאה
סוזאן ותד, הנעדרת שגופתה נמצאה | צילום: החדשות 13

לפני כחודש פוענח רצח סוזן ותד שהתרחש בחודש שעבר בבאקה אל-גרביה. בסוף חודש מארס, דיווח וליד, בעלה של ותד – כי אשתו נעדרת מביתם מזה כיממה. במהלך חקירת היעלמותה מסר גרסאות שונות – שהובילו למעצרו. על פי חקירת המשטרה ותד בן ה-44 חנק באמצעות חבל את סוזן לעיני בנם בן השנתיים - ולאחר מכן הסיע את גופתה ברכב ליער הסמוך ליישוב, שם קבר אותה. כתב אישום יוגש נגדו היום.

בתחילת חודש אפריל שוחררו ששת בני משפחת אבו קטיפאן שנעצרו בחשד למעורבות ברצח קרובת משפחתם, דיאנה אבו קטיפאן, שנורתה למוות בחודש במארס בעיר לוד. לחדשות 13 נודע כי לאחר שאבו קטפיאן בת ה-18 סירבה להיות במקלט לנשים נפגעות אלימות, המשטרה ביקשה ממשפחת ג'רושי לשמור עליה. הצעירה אכן עברה אליהם, אך עזבה מרצונה כדי להתחתן.