שולף סכין, דוקר בלב - ונמלט: תיעוד הרצח במספרה בבת ים

בחודש שעבר סרגיי יפימוב דקר למוות את ד"ר גריגורי גריגורייב בגלל ויכוח שפרץ ביניהם. מצלמות האבטחה תיעדו את הדקירה, את ההתמוטטות של הרופא ואת ניסיון הבריחה של הדוקר

זמן צפייה: 03:17

כחודש לאחר שד"ר גריגורי גריגורייב נדקר למוות במספרה בבת ים על ידי סרגיי יפימוב עקב ויכוח שהתגלע ביניהם בנושא נגיף הקורונה, הערב (חמישי) פורסם התיעוד הקשה מאותו אחר הצהריים שבו גריגורייב בן ה-63 נרצח.

בסרטון ממצלמות האבטחה רואים את הרוצח מגיע למספרה שבה הוא עובד ברחוב ביאליק שבעיר. באותו היום הוא כבר החליט לדקור את הרופא שעובד סמוך אליו - והכול בגלל קללה גסה אחת בשפה הרוסית שהמנוח סינן לעברו יום קודם לכן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גלנט: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה בשל שאיפות קטנוניות"

נתניהו: "סיימנו עם פתיחת הכלכלה – צריך ליישר שוב את העקומה"

חרף סערת הסיפוח: אירופה אישרה הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

הרצח של גריגורי גריגורייב בבת ים
הרצח של גריגורי גריגורייב בבת ים | צילום: חדשות 13

במקביל, רופא השיניים הגיע לעוד יום עבודה בקליניקה. כעבור כמה דקות מצלמת האבטחה תיעדה את המפגש בין השניים והראתה כיצד הנאשם שולף סכין ודוקר פעם אחת את גרגורי בליבו. הרופא הפצוע מצליח לצאת לרחוב. מסביבו עוברי אורח שלא מבחינים במצבו. הוא נעצר, חוזר בשארית כוחותיו לחנות סמוכה ושם מתמוטט ומאבד את ההכרה.

באותו זמן, הנאשם ברצח חוזר לרכבו, מתניע אותו ומתחיל לנסוע לכיוון ביתו, זאת בזמן שהשוטרים מחפשים אותו ומתחילים לתחקר עדים בזירה. "הוא נפל וביקש עזרה", סיפרה עדת ראייה לשוטרים, "הפנים שלו היו לבנות כמו קיר". מותו של הרופא נקבע כעבור זמן קצר.

גריגורי גריגורייב, רופא השיניים שנדקר למוות בבת ים
גריגורי גריגורייב, רופא השיניים שנדקר למוות בבת ים | צילום: חדשות 13

שוטרי מרחב איילון של משטרת תל אביב אספו ראיות נוספות בשטח שחיזקו את החשד כי המניע לרצח הוא הוויכוח המילולי שהתעורר בין השניים מוקדם יותר. ולמרות הדברים, עורכי דינו של הנאשם עדיין משוכנעים כי קיימים לא מעט חורים בתיק הרצח שהוגש.

"לצערי, המשטרה בחרה שלא לבצע פעולות חקירה קריטיות שהיו שופכות אור על נסיבות האירוע", טען עורך הדין איגור יוטקין, והוסיף: "מרשי פעל בתוך איזשהו מצב מסוים שהוא לא יכול היה לשלוט בו". עורך הדין שחר חצרוני, המייצג גם הוא את הנאשם, אף אמר בתוקף כי "נרמסה זכותו הבסיסית ביותר של הנאשם להיוועצות בעורך דין ולקבלת הסברים לגבי החשד הספציפי שמיוחס לו".