פרשת הסרסור בגלבוע: מוחמד עטאללה ייחקר תחת אזהרה, הערכה - האישום נגדו יוחמר

פרסום ראשון: יותר מחודש לאחר שפרקליט המדינה החליט לפתוח את החקירה מחדש בגין תלונת הסוהרות שהוטרדו בכלא – משפטו של אסיר העולם עודנו מתנהל בדלתיים סגורות. כמו כן, צפויים להיחקר תחת אזהרה גורמים נוספים בבית הסוהר, אך נגדם כנראה לא יוגש אישום

זמן צפייה: 00:50

פרסום ראשון: יותר מחודש לאחר שפרקליט המדינה החליט לפתוח את החקירה מחדש בגין תלונת הסוהרות שהוטרדו בכלא גלבוע – מוחמד עטאללה ייחקר תחת אזהרה על פרשת הסרסור בסוהרות. על פי הערכות, האישום נגדו יוחמר.

משפטו של אסיר העולם עודנו מתנהל בדלתיים סגורות. כמו כן צפויים להיחקר תחת אזהרה גורמים נוספים בבית הסוהר, נגדם כנראה לא יוגש אישום. בשבועות האחרונים הגיעו עדויות רבות למשטרה מצד סוהרות שטוענות כי חוו הטרדות מיניות מצד האסיר, שככל הנראה ייחקר כבר בימים הקרובים. כרגע מתנהל נגדו משפט בדלתיים סגורות. המשפט צפוי להיעצר בחקירה באזהרה, כדי שניתן יהיה להעביר את החומרים החדשים לפרקליטו.

כזכור, מפקד כלא גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית נחקר לפני כחודשיים ביחידה לחקירות סוהרים בחשד למעורבותו בפרשת ה"סרסור בסוהרות", כפי שפורסם בחדשות 13. עם זאת, ועדת הבדיקה הודיעה כי לא תבדוק את הנושא, בטענה כי "ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה".

עם זאת, עוד ב-2017, בתקופת נציבת השב"ס הקודמת עופרה קלינגר, כתב קצין המודיעין של מחוז צפון בשב"ס מכתב ובו התייחס להטרדת הסוהרות בידי האיסר הביטחוני מחמוד עטאללה: "לאור שמדובר במספר תלונות של סוהרות ממחוז צפון ועד לסיום הסוגיה החמורה, יש להעבירו ממחוז צפון ואין להחזירו עד לסיום הטיפול הפלילי המורכב בעניינו".

כלומר, קצין המודיעין של המחוז ביקש, לפי נוהל של השב"ס, להעביר באופן מיידי את עטאללה מכלא גלבוע היכן שביצע את מעשיו ולא להחזירו לשם יותר. בהמשך, הועבר המחבל מכלא גלבוע להמשך מאסרו בכלא הדרים.

אלא שחצי שנה לאחר מכן, ב-2018, התקבלה חוות דעת על עטאללה מטעם ראש חטיבת המודיעין לשעבר בשב"ס, יובל ביטון, ובה נכתב: "הועבר לאחרונה מכלא גלבוע להדרים, כעת קיימת בקשת רח"ט מודיעין להעבירו לגלבוע". לאחר שלושה ימים מאז חוות הדעת המדוברת, עטאללה חזר לכלא גלבוע, דבר שהוביל למהומה בכלא, לאחריה הוא הועבר משם שוב. נציבת שב"ס קטי פרי ביקשה לחקור את האירועים.