מתלוננת רביעית בפרשת הסוהרות: "דברים צריכים להשתנות"

על אף ששירתה תחת קצין מודיעין אחר, ר' תיארה בעדותה במשטרה אירועים דומים לאלו שתיארו משרתות אחרות בכלא גלבוע. בעדות שמסרה סיפרה כי דובר פת"ח נגע כמה פעמים בישבנה, ולאחר שהשתחררה אף התקשר אליה וסיפר שקיבל את המספר מאחד הסוהרים

זמן צפייה: 02:21

שש שנים לאחר שהשתחררה משירותה הצבאי כסוהרת בכלא גלבוע, הגיעה הבוקר (חמישי) ר' למסור עדות קשה על מה שהתרחש מאחורי הסורגים. "אני שמחה לשתף פעולה כדי שדבר כזה לא יקרה, ושדברים ישתנו", היא אמרה הבוקר.

החקירה של מה שמכונה "סרסור הסוהרות" נפתחה לפני שלוש שנים, בחשד להטרדות מיניות ומעשים מגונים על ידי דובר פת"ח, מוחמד עטאללה, בכלא גלבוע, ובטענה כי קצין המודיעין של הכלא, רני באשה, שיבץ לאגף סוהרות צעירות לבקשתו של האסיר הביטחוני.

נגד עטאללה מתנהל בימים אלה משפט, אבל התיק נגד באשה נסגר. העדות של ר', המתלוננת הרביעית בפרשה, דרמטית, מכיוון שמדובר בסוהרת שלא הייתה קשורה לתיק החקירה הקודם, שנסגר, ובתקופת השירות שלה, בין 2013 לבין 2015, היא שירתה תחת קצין מודיעין אחר, כלומר בעדותה היא מתארת מסורת ארוכת שנים, ולא התנהלות של קצין אחד.

בעדותה היום היא סיפרה כי עטאללה נגע כמה פעמים בישבנה, ולאחר שהשתחררה הוא אף התקשר אליה לטלפון הנייד, וסיפר שקיבל את המספר מאחד הסוהרים. מאז היא הספיקה להינשא ולהוליד בת, שאיתה היא הגיעה היום למסור את עדותה.