משה איבגי הורשע בביצוע מעשה מגונה; זוכה מאישומי עבירות מין

בעקבות חשיפת חדשות 13: בית משפט השלום בחיפה הרשיע את השחקן, שליטף עובדת דרך פתח בגב חולצתה ואמר: "הפרצה קוראת לגנב". גורם בפרקליטות: "נקיים דיון ונחליט אם לערער על הזיכויים"

זמן צפייה: 01:23

בעקבות חשיפת חדשות 13: בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (חמישי) את השחקן משה איבגי בביצוע מעשה מגונה, וזיכה אותו משני אישומים של עבירות מין. במקרה אחד איבגי זוכה בעקבות סירובה של אחת המתלוננות להעיד, ובשני מקרים נוספים הוא זוכה מחמת הספק. גורם בפרקליטות התייחס להחלטת בית המשפט ואמר: "נקיים דיון ונחליט אם לערער על הזיכויים".

איבגי הורשע בגין מקרה שבו ליטף עובדת בסט צילום דרך מחשוף בגב חולצתה עד לישבנה, ואמר: "הפרצה קוראת לגנב". המקרה שבו הורשע, שהביא להתפוצצות הפרשה, אירע בתיאטרון חיפה. עוד נקבע בהכרעת הדין כי במהלך אותה שנה, במהלך השתתפות איבגי בצילומי סדרת הטלוויזיה "הבורר", נצמד הנאשם לא', חיבק אותה בחוזקה, ובמקביל לחש באוזנה כי הוא רוצה "לזיין" אותה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצפות בדרום: עשרות תלמידים פונו מבית ספר • כל העדכונים

רפי פרץ ובנט נפגשו: דנו באפשרות של ריצה משותפת בבחירות

בכיר איראני מזהיר: "תהיה נקמה נוספת על חיסול סולימאני"

משה איבגי
משה איבגי

בית המשפט אימץ את עדות המתלוננת, קבע כי היא מהימנה – ומצא תמיכה לעדותה בדברים שמסר הנאשם במהלך עימות שנערך בין השניים בתחנת המשטרה וכן בעדותה של עדה נוספת, שהעידה ביחס לאירוע דומה עם הנאשם שחוותה לפני כ-20 שנה.

בתוך כך, השופטים קבעו כי עדותו של איבגי "פתלתלה ומתחמקת" שאינה ראויה לאמון. כמו כן, נדחתה טענה הנאשם כי האירוע הראשון המתואר באישום הראשון – נעשה בהומור. נדחתה גם טענת הנאשם כי האירוע השני המתואר באישום הראשון – הוא בגדר "ניסיון חיזור לגיטימי". לכן, הורשע איבגי בשני האירועים.

באשר לאישום השלישי התיאורים שמסרה המתלוננת אינם אחידים וקיים קושי לקבוע מעבר לספק סביר, מה בדיוק אירע במהלך המפגש בין הנאשם לבינה. חשוב לציין כי גרסתה של המתלוננת נמצאה מהימנה יותר מזו של איבגי, אך עדיין די בספק שנותר כדי להוביל לזיכויו של הנאשם מהמיוחס לו.

באשר לאישום הרביעי – נקבע כי התביעה הוכיחה את המעשים שיוחסו לנאשם באישום זה. במהלך מפגש אקראי של הנאשם עם המתלוננת ד', במהלך שנת 2013 בתל אביב, התפתחה שיחה בין ד' לבין הנאשם אשר אין ביניהם היכרות מוקדמת. ד' סיפרה לנאשם כי היא בדרכה לטיפול פסיכולוגי, אותו היא מקבלת בשל פגיעה מינית שחוותה בילדותה. במהלך השיחה ביניהם הפנה הנאשם ל- ד' שאלות בוטות בנוגע לאופן בו נפגעה מינית ואם היתה לה זוגיות מאז.

על אף קשיים שעלו, נקבע כי עדותה של ד' מהימנה. לפי כתב האישום, "למרות ששאלות איביגי חצו את גבול הטעם הטוב – אין לראות בשאלות אלו הטרדה מינית, כמשמעותה בחוק. לפיכך זוכה הנאשם מעבירה של הטרדה מינית שיוחסה לו באישום זה.

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, אמרה בתגובה להרשעת איבגי כי "הוא ניצל את מעמדו הרם בתעשיית הבידור הישראלי כדי לכפות מגע חודרני ולהטריד מינית באופן בוטה. אך החלטת בית המשפט לזכותו משניים מהאישומים האחרים מתעלמת מהשיטתיות שאפיינה את מעשיו, ומוצגת באופן ברור בכתב האישום הוגש נגדו. דפוס הפעולה שהוצג בו כלל כפייה של מגע מיני והטרדות מיניות כלפי נשים, לרוב תוך ניצול מעמד ה'טאלנט' שלו בהפקה".

"הסדרתיות הזאת מאפיינת פוגעים רבים, בעיקר בעלי כוח וסטטוס חברתי גבוה, שנוהגים להסתובב בעולם כאילו היה מגרש המשחקים הפרטי שלהם. לצערנו, מערכת המשפט עדיין מתקשה לתת משקל לקשר שבין האירועים. איבגי זכה ליפול לסטטיסטיקה ולהשתחרר עם הרשעה סמלית, בלי לשלם את מלוא המחיר על כלל מעשיו".

כזכור, ביוני 2019 נפתח משפטו של השחקן, לאחר שהואשם בארבע עבירות של מעשים מגונים ובשלוש עבירות של הטרדה מינית. בדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, כפר השחקן בכל ההאשמות ודחה כל הצעה לעסקת טיעון.

במארס 2019 הודיעה הפרקליטות על ביטול אחד מארבעת האישומים בכתב האישום. האישום שבוטל התייחס למעשה מגונה באישה שעבדה עם השחקן, שנטען כי הכניס לה יד תחת החולצה. האישום הוסר כיוון שהאישה סירבה להעיד בבית המשפט.