המדינה ערערה על גזר דינו של איבגי: "לא מבטא מעשיו הנלוזים"

לאחר שהשחקן ערער על הכרעת הדין, הגישה הפרקליטות ערעור על זיכויו מכמה אישומים ועל העונש שנגזר עליו. "ביהמ"ש נמנע מלבחון את התמונה הכוללת - היה צריך להיות מורשע באישומים נוספים"

זמן צפייה: 02:54

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על גזר דינו של השחקן משה איבגי, אשר זוכה מחמת הספק משני אישומים שיוחסו לו בכתב האישום - מעשה מגונה והטרדה מינית, וכן על העונש הקל שהוטל עליו בגין עבירות של מעשים מגונים שיוחסו לו - 6 חודשי עבודות שירות ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלוננת.

בערעור שהוגש טוענת המדינה כי בית המשפט טעה משום ש"לא ביסס את הרשעתו של איבגי בהסתמך על מהימנותן של המתלוננות, ולא בחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו", לשון ההודעה. בפרקליטות סבורים כי בחינה כוללת של עדויות הנשים ושל כלל הראיות שהוגשו בתיק מחייבת הרשעה. "ודאי כאשר שלוש המתלוננות בתיק - נשים שזרות זו לזו, ממקומות ומתחומים שונים, סיפרו כל אחת על האופן שבו פגשו את איבגי ונפגעו ממנו - בין במגע מיני אסור, ובין בדיבור מבזה ומשפיל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשטרה על האונס במלון: המנהלת עצמה עיניים; עוד 2 נערים נעצרו

מנכ"ל משרד החינוך ופרופ' גמזו סיכמו: שנה"ל תיפתח כמתוכנן

מפקד מחוז ירושלים בכנסת: המפגינים הגיעו משולהבים לעימות

משה איבגי
משה איבגי | צילום: חדשות 13

רק אתמול, כזכור, הגיש איבגי ערעור על ההכערה בתיקו וגזר הדין שניתן לו. בפרקליטות הוסיפו כי "הראיות שנחשפו בפני בית המשפט לימדו על גישה עקבית ועל התייחסות מינית מבזה ומשפילה של איבגי כלפי נשים, במעשים ובמלל". לא זו בלבד, לטענתם, "חוסר מהימנות גרסתו של איבגי, על התחמקויותיו והתפתלויותיו, משליכה על המסד הראייתי כנגדו בכל האישומים".

בפרקליטות סיכמו את הערעור בהתייחס לעונש שנגזר על השחקן, וכתבו כי העונש "אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי, המחייבים אמירה ברורה וחד-משמעית, לפיה גופן של נשים איננו הפקר וכי עבירות מעין אלה ייענו בענישה חמורה ומרתיעה".

עורך הדין מיכאל כרמל, סנגורו של איבגי, מסר בתגובה: "הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להרשיע את איבגי בשל ריבוי התלונות בבחינת הכמות גוברת על האיכות. אם בקשת המדינה תתקבל - הרי שהספק הסביר במדינת ישראל ימות. אין שום נימוק בערעור המדינה שלא נבדק על ידי בית המשפט קמא ואני משוכנע שערעור המדינה ידחה".

משה איבגי
משה איבגי | צילום: החדשות 13

כאמור, אתמול ערער איבגי על ההכרעה בעניינו וביקש מבית המשפט המחוזי בחיפה להגיש ראיות חדשות תוך 45 ימים. השחקן ביקש בנוסף מהשופטים לשמוע מחדש כמה מהעדים, בהם המתלוננת עצמה.

לפני חודש בית משפט השלום בחיפה גזר שישה חודשי עבודות שירות על איבגי, אשר הורשע בתחילת השנה בביצוע מעשה מגונה. בקשת הפרקליטות למאסר בפועל נדחתה. נוסף על כך, נגזר על איבגי מאסר על תנאי והוא נקנס בעשרת אלפים שקלים. לפני כחודשיים, דרשה הפרקליטות לגזור על איבגי 15 חודשי מאסר - זאת בניגוד להמלצת שירות המבחן שלא לגזור עליו מאסר בפועל.ר לחייו".