פרשת הקריפטו: משה חוגג הוא איש העסקים החשוד בעבירות הונאה

הותר לפרסום כי בעלי בית"ר ירושלים ושבעה ממקורביו נעצרו בחשד להונאה בתחום מטבעות הקריפטו. חוגג עצמו חשוד גם בביצוע עבירות מין. בית המשפט האריך את מעצרו בשישה ימים

זמן צפייה: 05:19

הותר היום (חמישי) לפרסום כי בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, הוא איש העסקים המוכר שנעצר הבוקר בחשד לביצוע עבירות הונאה בתחום מטבעות הקריפטו בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בנוסף, חוגג חשוד גם בביצוע עבירות מין. בית המשפט האריך את מעצרו בשישה ימים.

החקירה שנוהלה במשך חודשים ארוכים בשיתוף להב 433 ביחד עם רשות המיסים, הרשות לניירות ערך, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, הפכה הבוקר לגלויה עם פשיטת השוטרים על בתיהם של החשודים ועל משרדי בית"ר ירושלים וכן איסוף ראיות במסגרת החקירה. בנוסף, מספר אנשים עוכבו.

על פי החשד, במהלך תקופה ממושכת, פעלו החשודים באופן שיטתי וביצעו הונאה של משקיעים במספר מיזמים בתחום המטבעות הדיגיטליים. עוד עולה מחשדות כי המעורבים בפרשה גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, זאת לאחר שהציגו למשקיעים פוטנציאלים מצג שווא של השקעה בעלת רווחיות לכאורה.

החשדות העיקריים שעולים מהחקירה עד כה כוללים בין היתר חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

מעורכי הדין משה מזור ועמית חדד המייצגים את משה חוגג נמסר כי: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי אינטרס ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו".