חשד: כספים שיועדו לצורך ביטחוני נוצלו לשיפוץ ביתו של נתניהו

לפי מידע שהגיע מהיועמש"ית של משרד רה"מ, המשטרה צפויה לבדוק אם התקציב ששימש להתקנת הבריכה והתאורה בביתם הפרטי של יו"ר האופוזיציה ומשפחתו - הוסווה תחת "עבודות ביטחוניות"

זמן צפייה: 02:35

בהנחיית היועמ"ש אביחי מנדלבליט, המשטרה צפויה לבדוק חשד ראשוני לפיו מאות אלפי שקלים שיועדו לכאורה לביצוע עבודות ביטחוניות במעונם הפרטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומשפחתו בקיסריה, נוצלו למטרותיהם האישיות כגון שיפוץ הבריכה והתאורה - כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13.

לפי מידע נוסף שהגיע לידי המשטרה מצדה של היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, החברה הקבלנית שביצעה של השיפוץ במעון הפרטי בקיסריה, ביצעה גם את עבודות השיפוץ במשרד ראש הממשלה לשעבר ובלשכתו. עוד על פי החשד, חברה זו קיבלה מיליוני שקלים עבור עבודות שלא היה בהן צורך, כשבמקביל היא ביצעה שיפוצים באופן פרטי בבית משפחת נתניהו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ת"א והרצליה קרובות להיצבע באדום; י-ם ובני ברק ירוקות לחלוטין

אחרי שהתמוטטה בבה"ד 1: נקבע מותה של הצוערת שילי ווסטלנד

רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב בראשל"צ, בנו בן ה-7 נפצע בינוני

ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה | צילום: חדשות עשר

בתגובה לפרסום הראשון, מבני הזוג נתניהו נמסר: "שקר וכזב. כל הוצאות הבריכה שולמו מכספה הפרטי של משפחת נתניהו. העבודות האחרות שבוצעו במעון בקיסריה קיבלו את כל האישורים ועברו את כל הוועדות הנדרשות. החשב הכללי מינה מפקד מיוחד שליווה ופיקח באופן אישי והדוק על כל העבודות המעון בקיסריה. הדוח שהגיש שימש לצורך ביצוע תשלום לקבלן".

עוד הוסיפה משפחת נתניהו: "למבול השקרי הזה יש מטרה אחת בלבד - להסיח את הדעת מעשרות מיליוני השקלים שמושקעים בימים אלה מכספם של אזרחי ישראל בבתיהם הפרטיים של נפתלי בנט, בני גנץ ויאיר לפיד, במכפלות עצומות לעומת עלויות סידורי הביטחון בבית ראש הממשלה לשעבר בקיסריה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "הטענות המתוארות בפנייתכם מוכרות למשרד, ובהתאם לנהלים המידע הועבר לגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק, לבדיקתם".

שרה, בנימין ויאיר נתניהו
שרה, בנימין ויאיר נתניהו | צילום: רויטרס

יש לציין כי מדובר בבדיקה ראשונית בלבד, וכי טרם נמצאו חשודים בפרשה. כמו כן, בני הזוג נתניהו אינם חשודים, ונכון לעכשיו אין כוונה לחקור אותם באזהרה.

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי יחידת 433 בודקת האם הותקן ג'קוזי בשווי של כ-50 אלף שקלים בבית משפחת נתניהו בקיסריה מכספי המדינה - וללא אישורים מתאימים, כפי שנחשף אתמול בחדשות 12. המשטרה פתחה בבדיקת הפרשה בעקבות תלונה שהתקבלה אצל היועץ המשפטי של ראש הממשלה, שהעביר את הנושא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שבתורו, אישר לפתוח בבדיקה. לפי שעה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואשתו שרה, לא חשודים בפרשה.