אישום נגד זורקי הבקת"ב ביפו: "סיכמו להביא למותם של יהודים"

הותר לפרסום שמותיהם של אחמד דאוד, ריזק ג'רבוע וראאד ג'רבוע, שמואשמים בעבירות מעשה טרור וניסיון רצח, לאחר שפצעו קשה ילד בן 12 ואת אחותו. "פעלו כדי לעורר פחד ובהלה בציבור היהודי"

זמן צפייה: 01:49

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) כתבי אישום נגד אחמד דאוד בן ה-21, ריזק ג'רבוע, בן ה-35 וראאד ג'רבוע בן ה-38, בגין ריבוי עבירות מעשה טרור וניסיון רצח, לאחר שזרקו בקבוקי תבערה לעבר בתים ביפו. באחד המקרים, ילד בן 12 נפגע קשה ואחותו בת ה-10 נפגעה קל.

על פי כתבי האישום, הנאשמים סיכמו ביניהם להביא למותם של יהודים מתוך מניע לאומני וכדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו. "ריזק ג'רבוע ואחמד דאוד השליכו בקבוק תבערה לעבר בית משפחתו של הקטין, מתוך מחשבה מוטעית כי מתגוררת בבית משפחה יהודית מתוך שנאה ומניע לאומני-גזעני, ובכוונה לקטול חיי אדם", נכתב באישומים.

לחדשות 13 נודע כי אחד הנאשמים, דאוד בן ה-21, מגיע מאחת המשפחות המוכרות והמקושרות ביפו. אביו הוא הבעלים של מסעדת "הזקן והים" בנמל יפו, שבשנים האחרונות אף תרם כספים לאירועים של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ח"כ שמסרב להתפטר וקושי בגיבוש כוורת: אלו הצרות של בנט

רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

הרמטכ"ל ימריא לביקור בארה"ב: "ידון באתגרים הביטחוניים"

לפני כשבוע הודיעו שב"כ והמשטרה כי פענחו את פיגוע השלכת בקבוק התבערה על ביתה של משפחת ג'נטאזי ביפו. מהחקירה עלה כי מדובר בתושבים ערבים שביצעו את המעשה ממניע לאומני, אך הפגיעה בבית המשפחה הערבית הייתה טעות בזיהוי.

עוד עלה מחקירת המשטרה כי מבצעי הפיגוע תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת עג'מי, כנקמה על רקע המהומות בלוד והאירועים האלימים בהר הבית. המעורבים יידו כמה בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, וכן השליכו בקבוק תבערה אחד לעבר בית משפחת ג'נטאזי, כאמור בשל טעות בזיהוי של אחד מהם.